فرماندار هشترود ؛

اعتبار روستاهای فاقد دهیاری هشترود ناچیز است

1398/08/23 - 12:46 - کد خبر: 6495
فرماندار هشترود، امین امینیان

نصر: فرماندار هشترود با بیان اینکه ۶۰ روستای فاقد دهیاری در شهرستان وجود دارد، گفت: اعتبار اختصاص یافته برای این روستاها در دوسال گذشته ناچیز بوده و حدود ۶۷۰ میلیون تومان است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در  جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان افزود: البته تا سال ۹۶ این روستاها هیچ اعتباری نداشتند اما از سال ۹۷ به بعد و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، اعتباری برای عمران این روستاها در اختیار فرمانداری ها قرار گرفت تا از سوی کمیته برنامه ریزی در امور عمرانی روستاها هزینه شود.

روستاهای فاقد دهیاری به روستاهایی اطلاق می‌شود که تعداد جمعیت آن زیر ۱۵۰ نفر بوده و یا تعداد خانوار آن کمتر از  ٣٠ خانوار باشد.

امینیان گفت: البته اگر رقم تخصیصی در دو سال گذشته  را در بین روستاهای فاقد دهیاری تقسیم کنیم مبلغ ناچیزی به هر یک از روستاها تعلق می گیرد و طبیعی است که با این اعتبارات نمی توان کارهای بزرگی در روستاهای یاد شده کرد.

وی افزود: بر این اساسکمیته برنامه ریزی شهرستان با اولویت بندی و با ملاک قراردادن شاخص هایی همچون جمعیت و ظرفیت ها، این اعتبارات را هزینه می کند و اولویت هزینه کرد این اعتبارات در بهسازی راه های روستایی، تامین آب شرب و جمع آوری آب های سطحی است.

امینیان بر ضرورت مشارکت اهالی روستا در تامین بخشی از منابع مالی برای اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و اظهار داشت: مشارکت روستاییان در پیشبرد اهداف و تکمیل طرح های عمرانی موثر بوده و موجب بهره برداری سریع از طرح های می شود.

 وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در روستا و سرمایه‌گذاری بر روی این توانمندی‌ها، شاهد مهاجرت معکوس و افایش جمعیت روستایی و کاهش تعداد روستاهای فاقد دهیاری باشیم.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت و حدود ۱۹۶ روستای دارای سکنه در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع است.

انتهای پیام/

پژوهشیار