استاندار آذربایجان شرقی؛

ارتقای مدیران متخلف در قاموس نظام اسلامی نیست

1401/03/18 - 19:20 - کد خبر: 64940
سردار عابدین خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارتقای مدیران و مسئولان متخلف در نظام اداری به هیچ عنوان در قاموس نظام اسلامی نیست.

به گزارش نصر، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بازرسی استان، با بیان اینکه اصل بر پاکدستی است، افزود: اما اگر مسئولی در طول سال های خدمت خود مرتکب تخلفی شود نباید در نظام اداری کشور ارتقا یابد و وظیفه دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی است که سریع در این موارد وارد عمل شوند.
وی با انتقاد از اینکه در مواردی دستگاه های نظارتی پس از گذشت چهار یا پنج سال اقدام به ورود به مسایل تخلفاتی دستگاه ها می کنند، اظهار داشت: اینکه پس از سال ها سازمان بازرسی سراغ فساد برود هیچ فایده ای ندارد چراکه جلوگیری از هر گونه وقوع فساد و تخلف در دستگاه های اجرایی باید سریع و شفاف باشد.
خرم دستگاه های نظارتی را به مثابه نورافکن ها برای دستگاه های اجرایی تعریف کرد و ادامه داد: در این میان شناسایی و بستن گلوگاه های فساد در کنار اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت دستگاه های نظارتی قرار بگیرد.
وی پیش بینی، پیشگیری و هوشمندسازی را از عوامل و لوازم ارتقای جایگاه دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور بیان و اضافه کرد: این سازمان باید همواره به عنوان پیش برنده سازمان های اداری و اجرایی عمل کند و با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر شفاف سازی و عدالت محوری، می توان همکاری های فی مابین را افزایش داد.
خرم پرچم داری در زمینه های عدالت محوری و مبارزه با مظاهر فساد را از ویژگی های بارز دولت سیزدهم خواند و با اشاره به اینکه اولویت های کاری دولت بر همین اصول نهفته شده است، یادآور شد: دولت اساس حرکت خود را بر فرامین مقام رهبری قرار داده است چون معتقدیم رهبری مرجع ما در تمام مسایل و امور است.
وی گفتمان واحد بین قوای سه گانه درشرایط کنونی را مهم و برای توسعه همه جانبه کشور دارای ارزش خواند و اضافه کرد: بدون تردید در چنین فضایی همه ارکان نظام در قالب قوه مجریه، قضائیه و مقننه برای تامین رفاه عموم تلاش می کنند.
خرم وجود هماهنگی بین قوای سه گانه را لازمه پیشبرد اهداف نظام دانست و با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی همه باید برای توسعه کشور تلاش بی وقفه انجام دهند، گفت: بر همین مبنا دستگاه های اجرایی باید دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور را در کنار خود بدانند تا مدیران قدرت تصمیم گیری مناسب و مطلوبی از خود نشان دهند.
وی ریسک پذیری و قدرت تصمیم گیری را از ویژگی های مدیریت های موثر و مطلوب خواند و افزود: تحول گرایی در این حوزه نیز بدین معنی است که مدیر و مسئول با ملاحظه قوانین و پاکدستی فعالیت ها و برنامه ها و وظایف خود را با قدرت انجام دهد.
استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد دستگاه های نظارتی به عنوان یاوران سالم سازی، در هر شرایطی در کنار دستگاه های اجرایی بوده و برای تحقق اهداف دولت مردمی همراستا حرکت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار