نماینده وزیر نیرو در استان خبر داد؛

تخصیص 1900 میلیارد تومان برای طرح‌های برق رسانی آذربایجان شرقی

1401/03/18 - 18:38 - کد خبر: 64934
یوسف غفارزاده

نصر: نماینده وزیر نیرو و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های برق رسانی استان در سفر رئیس جمهوری تخصیص یافت.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: یکهزار میلیارد تومان برای پست های برق شهرک های صنعتی مشخص شده و ۱۲۵ میلیارد تومان هم برای بهینه سازی برق بازار بزرگ تبریز در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: حدود ۵۰ میلیارد تومان نیز برای بهینه سازی شبکه های روستایی و برق‌رسانی روستایی تخصیص یافت هر چند زیر ۱۰ خانوار روستای بدون برق نداریم.
وی همچنین با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور تاسیسات آب و فاضلاب سهند، کلیبر، ورزقان، هادیشهر و بناب جزو طرح های مشخص شده است که ماده ۲۳ آنها باید اخذ میشد تا بتوانند عملیات اجرایی را آغاز کنند.
وی افزود: سد ایثار اهر و آبرسانی به بستان آباد و هشترود از سد کلقان، آبرسانی به کلیبر از سد پیغام چای انجام می‌شود که البته اخذ مجوز این طرح ها حدود ۶ ماه زمان خواهد برد بر این اساس اجرای آن از سال ۱۴۰۲ آغاز می شود.
آمادگی دستگاه های آبی آذربایجان شرقی برای کمک به اجرای طرح ملی مسکن 
وی همچنین از اعلام آمادگی دستگاه های آبی آذربایجان شرقی برای کمک به اجرای طرح ملی مسکن در استان خبر داد و افزود: هماهنگی های لازم در جلسات مربوط به این موضوع انجام شده و برای تامین آب در این طرح ها مشکلی وجود ندارد.
انتقال آب زاب ۶۵۰ میلیون متر مکعب سالانه می تواند به دریاچه ارومیه آب آورد داشته باشد
نماینده وزیر نیرو و رئیس هماهنگی مدیران وزارت نیرو در آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب زاب ۶۵۰ میلیون متر مکعب سالانه می تواند به دریاچه ارومیه آب آورد داشته باشد.
غفارزاده اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است و پروژه‌هایی که بر این اساس آغاز شده است به آنها تاکید شده و اعتبارات آنها نیز مشخص شده است .
وی افزود: انتقال پساب تصفیه خانه کلانشهر تبریز به دریاچه که خط انتقال آن به پایان رسیده و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای اتمام آن نیز در سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی تاکید و اعتبار آن تامین شد.
وی ادامه داد: انتقال پساب شهر ارومیه به دریاچه نیز جزو طرح های احیا بوده که در مجموع ۸۰۰ میلیون مترمکعب می تواند پساب تصفیه شده را به دریاچه ارومیه منتقل کند و می تواند حجم این دریاچه را افزایش دهد.
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت بارش در آذربایجان شرقی گفت: میزان بارش در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته پنج درصد و نسبت به میانگین ۱۷ درصد کاهش یافته است.
غفارزاده میزان بارندگی را در کاهش حجم دریاچه ارومیه و همچنین روان اب ها و حجم مخازن سدهای استان بسیار موثر دانست و گفت: اکنون ۶۰درصد مخازن سدهای آذربایجان شرقی پر است.
انتهای پیام/

پژوهشیار