سرقت از سالمندان در پوشش پرستار سالمند

1401/03/18 - 16:20 - کد خبر: 64918
دستگیری

نصر: شاکی به آنها اعلام کرد که چند روز پیش زنی ۳۸ ساله را که در یکی از سایت‌های آگهی آنلاین به عنوان پرستار آگهی داده بود برای مراقبت از پدرش که به تنهایی زندگی می‌کرده، استخدام کرده اما زمانی که به خانه پدری‌اش رفته متوجه وضع به هم ریخته منزل شده و در ادامه نیز با پیکر بی‌هوش پدرش روبه‌رو شده است.

به گزارش نصر، رییس پلیس آگاهی تهران از دستگیری زنی که در پوشش پرستار خانگی اقدام به سرقت از سالمندان کرده بود، خبر داد. 
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این پرونده گفت:  مدتی قبل مردی در تماس با پلیس اعلام کرد که خانه پدر سالخورده‌اش که در محدوده شمال پایتخت واقع شده مورد سرقت قرار گرفته است. در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در محل حاضر شدند که شاکی به آنها اعلام کرد که چند روز پیش زنی ۳۸ ساله را که در یکی از سایت‌های آگهی آنلاین به عنوان پرستار آگهی داده بود برای مراقبت از پدرش که به تنهایی زندگی می‌کرده، استخدام کرده اما زمانی که به خانه پدری‌اش رفته متوجه وضع به هم ریخته منزل شده و در ادامه نیز با پیکر بی‌هوش پدرش روبه‌رو شده است.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه شاکی پس از تماس با اورژانس و امدادرسانی به پدرش متوجه سرقت ۸۰۰ میلیون تومان از خانه شده است، گفت: با ثبت شکایت از پرستار مذکور تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که این زن، یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در حوزه سرقت است.  
به گفته وی زمانی که اطلاعاتی در خصوص هویت این سارق به دست آمد، دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفته و پس از آن با انجام اقدامات لازم در حالی که متهم قصد داشت نقشه تازه‌ای را اجرا کند، او را بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.
ولیپور گودرزی اظهارکرد:‌ این زن در همان تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت حدود ۲۰ میلیارد ریال با همین شیوه اعتراف کرد. همچنین چهار نفر مالباخته دیگر نیز، او را مورد شناسایی قرار دادند. متهم دستگیر شده نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار