معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

اختصاص یک‌هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

1401/03/18 - 09:56 - کد خبر: 64845
محمد کلامی

نصر: معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندار آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای رفع مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یافت.

به گزارش نصر، محمد كلامى در جمع خبرنگاران، افزود: در این سفر برای حل مشکل برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و تکمیل پست های برق داخلی این شهرک ها اختصاص یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.
وی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل اعتبارات استانی تبصره ۱۸ و منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان برای تکمیل پروژه های زیرساختی و زیربنایی شهرک ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یافت.
معاون هماهنگى امور اقتصادى استاندار آذربایجان شرقی گفت: اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح شهرک های صنعتی بعثت و سرمایه گذاری خارجی و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه های شهرک های صنعتی بناب، شهید سلیمانی و ایت الله هاشمی رفسنجانی از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان بود.
كلامى، با بیان اینکه در این سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت از یک واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک صنعتی عالی نسب بازدید کرد و با حضور در ساختمان مرکزی این شرکت در جریان روند واگذاری الکترونیکی زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قرار گرفت، ادامه داد: در این سفر همچنین با طرح توسعه و افزایش سطح اراضی شهرک صنعتی بعثت تبریز به مساحت ۴۰ هزار هکتار موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه سفر رییس جمهور به استان منشا اثرات مثبت در رفع مشکلات فعالان صنعتی شد، یادآوری کرد: در این سفر نماینده ویژه وزیر صمت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در دیدار با صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان استان به مشکلات آنان رسیدگی کرد.
محمد كلامى، یادآوری کرد: در این سفر همچنین بر تکمیل ساخت و سازها، بهره برداری از طرح های صنعتی نیمه تمام و واگذاری اراضی برای طرح توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکید شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار