وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی به مردم آغاز شد/ عودت وجوه ۱۸۰ نفر تاکنون

1401/03/17 - 18:08 - کد خبر: 64825
عیسی زارع پور

نصر: وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درخواست‌های کاربران برای دریافت مابه‌التفاوت وجوه پستی که از آن‌ها دریافت شده بود، در حال رسیدگی است و تاکنون وجوه ۱۸۰ نفر عودت شده است.

به گزارش نصر، حدود ۱۰ روز قبل، کاربران فضای مجازی و آنلاین‌شاپ‌ها اخباری درباره افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های پستی را در فضای مجازی منتشر کردند.
پس از انتشار این اخبار و تحقیقاتی که وزارت ارتباطات در این خصوص انجام داد، مشخص شد برخی از تعرفه‌ها بر خلاف قانون افزایش پیدا کرده است.
طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به شرکت ملی پست اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است، اما آن‌طور که تحقیقات میدانی نشان می‌داد تعرفه‌ برخی از خدمات پستی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌اند که این مساله واکنش‌هایی را در پی داشت.
آن زمان «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش تعرفه پست و بازگرداندن مابه‌التفاوت مبالغی که از مردم دریافت شده، با انتشار یک پیام ویدیویی گفت: طبق مصوبه برای خدمات پایه پستی (عادی و سفارشی) ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها، برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشتاز) حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نکرده است، افزود: اگر اشتباهی در تعرفه انجام شده و ریالی از مردم بیشتر دریافت شده است، باید آن مقدار در مدت ۲۴ ساعت به مردم برگردد. در مدت مدت ۲۴ ساعت یک سامانه راه‌اندازی می‌شود تا مردم کد مرسوله خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیشتر از میزان مشخص محاسبه شده است، به سرعت به شماره کارت آنان بازگردانده می‌شود.
دقایقی قبل وزیر ارتباطات در پاسخ به یکی از کاربران اینستاگرام درباره بازگشت وجوه مردم، گفت: همان روز نخست سامانه راه اندازی شد و تاکنون حدود ۴۰۰ درخواست بررسی و وجوه نقدی حدود ۱۸۰ نفر عودت شده است.
به گزارش ایرنا، شاکیان برای ثبت شکایت در این زمینه باید به سامانه شرکت ملی پست مراجعه کرده و وارد بخش ارتباط با مشتری و سپس دریافت شکایات شوند که در آنجا امکان ثبت شکایت وجود دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار