پیش بازی دیدار ایران و عراق؛

"نبرد دو همسایه برای صدر نشینی"

1398/08/23 - 12:01 - کد خبر: 6481
تیم ملی ایران، عراق

نصر: تیم ملی ایران در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲قطر، در یک دیدار حساس و پرحاشیه به مصاف عراق خواهد رفت.

بین این دو کشور تاریخچه ای از نبردهای فراموش نشدنی وجود دارد چه وقت هایی که ایران، برد شیرین مقابل عراق را جشن گرفته، چه وقت هایی که باخت تلخی را تجربه کرده است.

در طی چهار سال اخیر، تیم ایران، چهار بار مقابل عراق قرار گرفته که آخرین باختش مقابل تیم عراق برمی گردد به چهار سال پیش که در مسابقات جام ملت های آسیا،عراق در یک دیدار پرحاشیه ایران را حذف کرد و در دیدار بعد خود نیز حذف شد.

تیم ملی ایران با هدایت مارک ویلموتس، پس از برد پرگل مقابل کامبوج، شکست تلخی را مقابل بحرین متحمل شد تا امروز فرصتی باشد برای وی،با برد مقابل عراق، از حاشیه دور شود.

تیم ملی عراق که با هفت امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین در صدر جدول قرار دارد، در دیدار امروز بنا به دلایل امنیتی از برگزاری این بازی در کشور خود محروم است و امتیاز میزبانی را از دست داده است.با این حال پیش از شروع مسابقه، امکاناتی برای هواداران عراقی تدارک دیده شده تا به راحتی در اردن به تماشای بازی بروند.

در تیم ملی ایران احسان حاج صفی به دلیل مصدومیت، قادر به همراهی این تیم نیست و این مسئله کار را برای ویلموتس سخت خواهد کرد.

نکته مهم دیگری که از این بازی وجود دارد این است که اگر ایران نتواند از این بازی نتیجه بگیرد،جایگاه خود را در رتبه اول رده بندی فوتبال آسیا پس از چندین سال، به ژاپن تقدیم خواهد کرد.

تیم ملی ایران و عراق از ساعت۱۷:۳۰ امروز، در ورزشگاه بین المللی امان اردن با قضاوت داوری از سریلانکا به مصاف هم خواهند رفت.

حمیدرضا سامبرانی

انتهای پیام/

پژوهشیار