خبر/

پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته محیط زیست

1401/03/16 - 16:45 - کد خبر: 64710
عکس

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست، از کلیه تلاشگران این عرصه بویژه محیط‌بانان و تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست قدردانی کرد.

به گزارش نصر، متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:
در دنیای امروز، ضرورت توجه متوازن به ابعاد مختلف پیشرفت و توسعه بویژه توسعه اقتصادی، پیشرفت اجتماعی و ارتباط با محیط زیست، بیش از پیش آشکار شده است. درواقع روند جهانی شدن، افزایش شتاب مداخله بشر در طبیعت و فرهنگ پایان‌ناپذیر مصرف که در دهه‌های گذشته موجب تخریب منابع طبیعی و برهم زدن توازن و تعادل محیط زیست شده، امروز زندگی خود بشر را نیز به مخاطره انداخته است. تغییرات آب‌وهوایی، افزایش آلودگی‌های محیطی، نابودی جنگل‌ها، کاهش منابع آبی و انقراض گونه‌های زیستی، هشدارهایی از عدم تعادل در طبیعت هستند که توجه جدی ما را برای تجدیدنظر در شیوه بهره‌برداری از منابع طبیعی می‌طلبند. زمین و منابع آن متعلق به همه موجودات این کره خاکی است و امروز باید یک عزم همگانی برای توقف روند تخریبی محیط زیست و محافظت از منابع طبیعی شکل گیرد.
هفته محیط زیست، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت زیستگاه‌های طبیعی و ضرورت حفاظت از منابع زمین است. این عرصه نیز همانند تمام عرصه‌های دیگر، باید مبتنی بر نقش مردم و مشارکت گروه‌های اجتماعی مدیریت شود. همچنین متناسب با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و شیوه‌های مداخله در محیط زیست، روش‌های حفاظت از منابع طبیعی نیز باید گسترش یابد. از این رو، شعار "محیط زیستِ مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه" یک راهبرد مهم و ضروری در حوزه محیط زیست است.
اینجانب با تبریک هفته ملی و روز جهانی محیط زیست، از زحمات و خدمات کلیه تلاشگران این عرصه بویژه محیط‌بانان و تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست صمیمانه قدردانی می‌کنم. دولت سیزدهم، در مدت کوتاه فعالیت خود، نشان داده است که محیط زیست را یکی از مسائل مهم و درجه اول کشور می‌داند. لذا از همه دستگاه‌های مسئول انتظار می‌رود که این فرصت را قدر دانسته و برای حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و جلوگیری از تخریب منابع آبی و خاکی استان که در نوع خود کم‌نظیر است، اهتمام جدی و عزم راسخ داشته باشند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار