خبر/

داوران بخش نمایشنامه‌نویسی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف معرفی شدند

1398/08/23 - 11:10 - کد خبر: 6471
جشنواره الف

نصر:اعضای هیات داوران بخش نمایشنامه نویسی دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف معرفی شدند.

به گزارش نصر ، علی شمس، ساناز بیان و اکبر شریعت، از هنرمندان شناخته شده تئاتر و عرصه نمایشنامه‌نویسی کشور، به داوری و ارزیابی آثار می‌پردازند.
علی شمس نویسنده و کارگردان چندین اثر در حوزه فیلم و تئاتر، فارغ التحصیل هنرهای اجرایی از ایتالیا است که حضور موفق در حدود 10 جشنواره جهانی را در کارنامه دارد. اثر "داستان های میان رودان" وی برگزیده جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تاتر در سال 94 بوده و در سال 96 نیز با نمایش "شب دشنه های بلند" نامزد بهترین کارگردانی از جشنواره تاتر فجر شده است. وی همچنین به عنوان ﺧﺒﺮﻧﮕﺎر، منتقد، پژوهشگر و نویسنده مقالات تخصصی در نشریات حوزه فیلم و سینما شناخته می شود.
ساناز بیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان جوان تئاتر کشور، دارای کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. او در سال ۱۳۷۲ در مسابقه جهانی نقاشی یونسکو و یونیسف با عنوان زلزله و آمادگی رتبهٔ برتر را کسب کرد. وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخن رانی در کنفرانس‌ها و فستیوال‌های مختلف از جمله کنفرانس زنان نمایشنامه نویس جهان، دانشگاه اسلو، تئاتر سودرا استکهلم، تئاتر پاپیرهاست نروژ و ترجمه و تألیف مطالب مرتبط با تئاتر، نگارش و چاپ داستان کوتاه در نشریات مختلف را در کارنامه خود دارد.

"اکبر شریعت" نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس و داستان نویس تبریزی، متولد ۱۳۵۲، مدرس انجمن سینمای جوان، حوزه هنری و آموزشگاه‌های آزاد هنری است که داوری چندین جشنواره های داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم استارت(باکو) و جشنواره تئاتر رضوی را در کارنامه داشته و در جشنواره های مختلفی حائز رتبه های برتر شده است. آثار وی به زبان های فارسی و ترکی آذری بارها به روی صحنه رفته است.
دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف درسه بخش نمایش‌های صحنه‌ای، نمایشنامه‌نویسی و جنبی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مهلت ارسال آثار در بخش نمایش های صحنه ای ۱۵ آبان ماه به پایان رسید و زمان اعلام نتایج آن ۳۰ آبان ماه تعیین شده و مهلت بارگذاری در بخش نمایشنامه نویسی نیز ۳۰ مهر بود.
نخستین دوره این جشنواره با محوریت وحدت و صلح و دوستی برگزار شد و این دوره نیز با محوریت مهدویت و فلسفه انتظار موعود و مصادف با میلاد امام حسن عسگری(ع) برگزار می شود.
در دوره نخست این جشنواره ۶ کشور خارجی در قالب داوری، ورک شاپ و اجرای صحنه شرکت داشتند.
گفتنی است، دومین جشنواره بین المللی تئاتر الف با رویکرد صلح جهانی و با شرکت هنرمندان داخلی و کشورهای حوزه قفقاز از نهم تا چهاردهم آذرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود علاقمندان می توانند، اطلاعات بیشتر را با مراجعه به سایت   htt∏://w∞rl√∏∝∉c∝.∗r دریافت کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار