سعیدی:

مجلس بعد از خروج کشور از بحران‌های طبیعی با مقصران برخورد می‌کند

1398/01/29 - 10:42 - کد خبر: 647

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه مجلس نظاره‌گر نبوده و بعد از رفع مشکلات حاصل از سیل در کشور برخورد جدی با مقصران خواهد داشت، گفت: از خدمات نیروهای مسلح تشکر می‌کنیم که اگر نبودند سرعت امدادرسانی پایین بود.

به گزارش نصر به نقل از فارس،محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور که برخی استان‌ها درگیر سیل هستند، باید دست در دست هم داده و کمک برای خروج از بحران کنیم و البته باید نقاط قوت اقدامات مسوولان را نیز مطرح کرد چراکه الان وقت آن نیست که اقدامات مثبت را نادیده گرفت و فقط عیب‌جویی کرد.

وی با تاکید بر اینکه همراهی مردم با مسوولان می‌تواند سرعت کار و انگیزه را بالا ببرد، افزود: قطعاً همکاری و هم‌افزایی سه قوه نیز می‌تواند موثر واقع شود و این تعامل باعث خروج موفق‌تر از بحران می‌شود.


مجلس بعد از خروج کشور از بحران سیل با مقصران برخورد خواهد کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: البته مجلس بعد از خروج از بحران نظاره‌گر نخواهد بود و اگر قصور و کوتاهی بوده آن را گفته و از مسوولان پاسخ آن را خواهد خواست.

وی با اشاره بر اینکه قبلاً خلاء قانونی در مسائل مدیریت بحران وجود داشت که منجر شده بود تا دولت بلاتکلیف بماند،گفت: با توجه به اینکه زمان قانون مدیریت بحران تمام شده بود، از این‌رو سال گذشته مجلس شورای اسلامی با اولویت قرار دادن آن و در انبوه کاری خود اقدام به رفع نواقص در قانون مدیریت بحران کرد و در حال حاضر دولت می‌تواند از طریق قانون جدید و رفع نواقص آن به رفع مشکلات بحرانی بپردازد.


بخشی از خسارات گلستان و شیراز مربوط به کوتاهی مدیران در برهه‌ای از زمان است

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر استان‌های گلستان و شیراز درگیر سیل هستند قطعاً یک بخش این بلایا دامن برخی مسوولان را خواهد گرفت که در دوران مسوولیت خود کوتاهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی برخی مسوولان در زمان مسوولیت به مسیل‌ها، نقاط مخاطره‌آمیز و ساخت و ساز در حریم رودخانه منجر به تبعات منفی شده است، افزود: متاسفانه غفلت از دوره بازگشت سیل باعث شده تا فکر کنیم سیلی نخواهد آمد ولی متاسفانه این کوتاهی و غفلت در گلستان، شیراز و لرستان مشهود بود.


می‌توانستیم از نزولات الهی برای منافع استفاده کنیم نه بحران/ برای یک بار هم که شده با مقصران سیل‌های اخیر برخورد جدی کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توانستیم از این نزولات الهی در جهت منافع کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: شاید تَرسالی و نجات از خشکسالی دعای روزمره مردم ایران بود و خداوند نیز نزولات الهی را فرستاد ولی متاسفانه به علت برخی کوتاهی‌ها در برهه‌ای از زمان نتواتستیم از این نعمات بهره بگیریم و آن را به بحران تبدیل کردیم.

وی متذکر شد: باید از مشکلاتی که کشور با آن درگیر است درس گرفته و برای یکبار هم که شده با افراد مقصر برخورد جدی کرد به طوریکه شاید مسوولان آن دوران در حال حاضر هیچ مسوولیتی ندارند ولی باید آنها را دعوت کرده و برخورد جدی داشته باشیم تا درس عبرتی برای مدیران فعلی و یا آینده باشد که در جان مردم جای هیچ کوتاهی و قصور نیست.


نیروهای مسلح با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را انجام دادند

سعیدی در ادامه با قدردانی از خدمات ارزنده نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نهادهای مردمی در کمک به مردم سیل‌زده، گفت: قطعاً اگر نیروهای مسلح وارد عمل نمی‌شدند الان نیروهای امدادی نمی‌توانستند در سریع‌ترین زمان امدادگری کنند.

وی افزود: نیروهای مسلح با حداقل امکانات توانستند حداکثر خدمات را انجام دهند و به عبارتی نقش نیروهای مسلح در بحران‌ها همیشه پررنگ و سازمان یافته است.

انتهای پیام/

پژوهشیار