عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

رییسی برای مهار کرونا مستقیم با همتایان خود وارد گفت‌وگو شد

1401/03/15 - 20:32 - کد خبر: 64624
عکس

نصر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات مستقیم رییس جمهور با همتایان روسی و چینی برای واردات واکسن و اهتمام وزارت بهداشت دولت سیزدهم، به صفر رسیدن فوتی‌ها ناشی از کرونا منجر شد.

به گزارش نصر، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی درباره مهار کرونا در دولت سیزدهم و به صفر رسیدن آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری گفت: یکی از مواردی که از ابتدا در دستور کار ابراهیم رییسی رییس جمهور و دولت سیزدهم قرار گرفت، ساماندهی وضعیت نابسمان شیوع کرونا درکشور و کاهش میزان بالای فوتی‌های ناشی از این بیماری بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: رییس دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل دولت، به صورت مستقیم برای واردات واکسن از کشورهای مورد اعتماد جمهوری اسلامی وارد عمل شد و با روسای جمهور چین و روسیه مذاکرات لازم را آغاز کرد تا زمینه واردات واکسن فراهم شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: رییس جمهور برای نجات مردم که در عمل حیات آنها را تهدید می‌کرد، ‌ از بودجه سالانه مبالغی برای مبارزه با کرونا اختصاص داد و در عمل اهتمام جدی و جهادی فراگیر در سراسر کشور برای مهار کرونا و درمان آن شکل گرفت.
وی با اشاره به میزان فوتی‌های ناشی از کرونا که دراواخر دولت دوازدهم به مرز ۷۰۰ نفر در روز رسیده بود، گفت: با این حال در دولت سیزدهم با برنامه ریزی و اقداماتی که در طول هفت ماه گذشته انجام شد، منحنی آمار فوتی‌ها ناشی از کرونا، نزولی شد و سرانجام در این روزها به صفر رسید. در حالی که در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا همچنان شاهد فوتی‌های زیادی از کرونا هستیم که جای قدردانی از اهتمام دولت و مجلس برای این موفقیت دارد.
این نماینده مجلس با قدرانی از عموم مردم که با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای مهار کرونا همراه شدند، تصریح کرد: همه نهادهای مختلف در دولت سیزدهم حمایت قاطع خود را از برنامه‌های دولت در عمل نشان دادند که در نهایت به اجرای فراگیر واکسیناسیون منجر شد و مردم هم انصافا در این مسیر با دولت همراه شدند.
وی درباره نقش مجلس یازدهم در مهار کرونا و به صفر رسیدن فوتی‌های ناشی از این بیماری گفت: پس از اینکه رهبرمعظم انقلاب از صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد دلار را به موضوع مبارزه با کرونا اختصاص دادند، همراهی لازم در این زمینه بین دولت و مجلس بیشتر شد و نمایندگان در حوزه انتخابیه خود با اهتمام ویژه‌ای در کنار دولت قرار گرفته و اجازه دادند مبالغی از برخی ردیف‌های بودجه به موضوع مبارزه با کرونا تخصیص داده شود.
محبی درباره اینکه آیا نیاز به ادامه دار بودن اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی یا دریافت واکسن وجود دار یا خیر؟ گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم می‌گیرد و به نظر می‌رسد باید همه تحت این ستاد عمل کنند واگر لازم باشد این آمادگی در بین مردم وجود دارد که نسبت به دریافت دیگر دزهای واکسن کرونا اقدام کنند.
براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: پس از دو سال و یکصد روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و درحالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می‌شود، ایران نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار