وزیر نیرو:

اعتبار تکمیل سد آیدوغموش، ۶ برابر شد

1401/03/12 - 21:17 - کد خبر: 64510
علی اکبر محرابیان

نصر: وزیر نیرو در خصوص سد آیدوغموش، گفت: یک سوم شبکه این سد تکمیل شده است و اکنون اعتبار این سد را شش برابر کردیم و امیدواریم ظرف سه سال به پایان برسد.

به گزارش نصر، علی محرابیان در جلسه شورای اداری فرمانداری شهرستان میانه، در خصوص پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی، گفت: پروژه‌هایی در استان وجود دارد که سالیان سال از شروع آن‌ها گذشته و با پیشرفت فیزیکی کمی مواجه هستند و هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند. 
وی گفت: موضوع آب شرب شهرستان میانه از موضوع مهم‌ و یکی از اهداف اصلی سفر آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به قول‌های داده شده توسط وزیر اسبق نیرو، اظهار کرد: وزیر اسبق نیرو قول‌هایی دادند ولی محقق نشده و این امر موجب شد من قولی ندهم. 
وی افزود: در خصوص طرح آبرسانی میانه، مدیران آذربایجان شرقی قول داده‌اند که این طرح را تا پایان سال به بهره برداری برسانند، در نتیجه قول را من ندادم و خود مدیران شهر دادند. در حالی که قول ما پشتیبانی از مدیران است. 
محرابیان در خصوص پروژه‌های مهم استان، گفت: تعداد ۱۲ طرح ویژه و مهم را شناسایی کرده‌ایم که سه مورد مربوط به حوزه آب در میانه است.
وزیر نیرو با اشاره به موضوع آبرسانی روستایی، تشریح کرد: در طرح « جهاد آبرسانی »طی سی ماه به تعداد ۱۰ هزار روستای فاقد آب کشور دارای آب خواهند شد که این طرح حدود سه ماه است که شروع شده و ۲۵ درصد این طرح اجرا شده است. 
وی ادامه داد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان میانه را مشمول جهاد آبرسانی می‌کنیم و قول یک ساله می‌دهیم که به روستاهای میانه آبرسانی انجام شود. 
وی در خصوص تامین برق شهرک سرمایه گذاری شماره دو این شهرستان نیز گفت: ۱۰ مگاوات برق به این شهرک اختصاص داده شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار