با خروج از زیان انباشته و ماده ۱۴۱ قانون تجارت محقق شد؛

سمتکو , قرار گیری در مسیر سود دهی

1401/03/12 - 19:41 - کد خبر: 64500
سمتکو

نصر: مدیرعامل سمتکو گفت: شرکت طراحی و مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزار آلات سایپا (سمتکو) از زیان انباشته و ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج و در مسیر سود دهی قرار گرفته است.

به گزارش نصر، امیرحسین علیزاده مدیرعامل سمتکو با بیان اینکه خوشبختانه شرکت سمتکو از ماده ۱۴۱ خارج شده است و مسیر سود دهی را شروع کرده است گفت:تلاش های مستمر و هماهنگ سمتکو برای این موفقیت ظرف مدت ۶ ماه و در فرآیندی بسیار فشرده به ثمر نشست و شرکت سمتکو توانست با خروج از زیان انباشته در مسیر رشد قرار گیرد و بدین ترتیب، اصلی‌ ترین مانع برای تامین نقدینگی مناسب فعالیت‌ ها مرتفع خواهد شد و تولید در مسیر برنامه‌ ریزی شده قرار می‌ گیرد.
مدیرعامل سمتکو در ادامه عنوان کرد : با عنایت به برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و کسب گزارش مقبول از حسابرس قانونی ، به منزله این است که عملکرد مالی شرکت سمتکو از تمامی جنبه های با اهمیت ، طبق استانداردها و در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی گروه خودرو سازی سایپا بوده و نشانه شفافیت و صداقت در عمل بوده است.
 امیر حسین علیزاده رشد تولید و فروش در ۵ ماهه اخیر نسبت به ماههای قبل در سال گذشته و همچنین ادامه این رشد تولید در سال جدید را که در پی تلاش شبانه  روزی تمامی همکاران محترم و برنامه  ریزی های منسجم با وجود محدودیت های مالی و کمبود مواد اولیه و مشکلات موجود در این مجموعه صنعتی رقم خورده، نشان از حرکت رو به جلو در راستای بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال ۱۴۰۰ « تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» و همچنین دستیابی به اهداف سازمان و جلوگیری از توقف خطوط خودرو ساز عنوان کرد .
علیزاده در ادامه عنوان کرد که با یاری خداوند متعال و برنامه  ریزی های صورت گرفته در زنجیره تأمین این روند افزایشی و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سمتکو با اشاره به توانایی شرکت اظهار داشت: شرکت طراحی مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزار آلات سایپا (سمتکو) با توجه به فرامین رهبر انقلاب در زمینه تقویت فعالیت های دانش بنیان، تامین نیاز صنعت خودرو سازی در داخل کشور و در راستای سیاست های مبنی بر حداکثر سازی و تعمیق ساخت و بومی سازی سیستم های ترمز، در این زمینه اقدام به طراحی و بومی سازی سیستم دستیار ترمز خودرو تحت عنوان بریک اسیست جهت تعادل توان ترمزی و عملکرد بهتر خودرو، و همچنین اقدام به تولید کالیپر ترمز عقب خودرو شاهین برای اولین بار در کشور نموده است. این پروژه های دانش محور علاوه بر افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل باعث قطع وابستگی به بیگانگان خواهد شد. در همین راستا پروژه های کالیپر عقب ارس، عقب شاهین و بوستر مستر ترمز نیسان و P90 نیز در دست بررسی و اقدام می باشند.
شرکت سمتکو علاوه بر فعالیت های خودرویی خود به عنوان یکی از شرکتهای کاملاً تخصصی و صاحب نام در زمینه ساخت انواع گیج ، جیگ و فیکسچرهای تولیدی در حال فعالیت و ارائه خدمت می باشد و در این زمینه توانسته است با تامین حجم بالایی از نیاز صنایع مختلف کشور گامی مفید و موثر در رفع نیازهای کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ناعادلانه و ظالمانه علیه کشور عزیزمان و مشکلات تولید ، تلاش دو چندان پرسنل با برنامه ریزی و مدیریت منسجم و تعدیلات صورت گرفته شرکت سمتکو منجر به سود دهی در سال ۱۴۰۰ گردید.
علیزاده در پایان ضمن تبریک این موفقیت ها به کارگران و تمامی پرسنل شرکت اظهار امیدواری کرد که با استمرار این روندها بتوانیم در راستای اهداف شرکت موثر باشیم .
انتهای پیام/

پژوهشیار