در بازدید وزیر نیرو از شهرستان میانه مطرح شد؛

رشد ۹۵ درصدی رشد تصفیه خانه میانه

1401/03/12 - 16:06 - کد خبر: 64483
عکس

نصر: مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه خانه میانه خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده امروز در بازدید وزیر نیرو در سد گرمی چای، تشریح کرد: آبرسانی پروژه شهرستان میانه از سه بخش پروژه سد، تصفیه خانه و انتقال آب به تصفیه خانه انجام می‌شود.
وی گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۲ احداث شده است اما از زمانی که شما (وزیر نیرو) دستور ویژه داده‌اید این سد جان دوباره گرفته و امیدواریم با بازدید جناب عالی از این پروژه روندکارها هر چه سریع‌تر انجام شود.
وی در خصوص طول انتقال سد تا تصفیه خانه را ۶ کیلومتر عنوان‌کرد و گفت: این قسمت از پروژه پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است. غفارزاده تاکید کرد: از تصفیه خانه تا خود میانه ۴۳ کیلومتر است که از این مقدار دو کیلومتر باقی مانده است.
وی تصریح کرد: پروژه شهرستان میانه و ترک شهرهایش، جز دومین شهرستان استان است ولی مشکلاتی دارد.
وی با اشاره به مشکلات بالفعل و چالش‌های بالقوه پروژه تشریح کرد: عدم تخصیص به موقع و تخصیص ناکافی اعتبارات و نقدینگی از جمله مشکلات این پروژه می‌باشد.
وی در خصوص ظرفیت تصفیه خانه میانه گفت: ظرفیت تصفیه خانه ۴۵۰ لیتر بر ثانیه، است که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی بیان کرد: خط انتقال ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و طول خط لوله ۴۳ کیلومتر می‌باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: طرح آبرسانی به شهر میانه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی شامل تصفیه خانه در دو دور با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه و خط انتقال به طور ۴۳ کیلومتر است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح ۸۷ درصد می‌باشد و ۱۲۴ میلیارد تومان تاکنون برای این طرح هزینه شده و هزینه مورد نیاز برای اتمام طرح ۵۰ میلیارد تومان می‌باشد.
لازم به ذکر است اهداف اصلی این پروژه تأمین آب شرب شهرستان میانه شهر ترک و ۱۷ روستا می‌باشد که مرحله اول ۱۶ میلیون متر مکعب و مرحله بعد ۲۱ میلیون متر مکعب در سال می‌باشد، جمعیت تحت پوشش آب شرب ۲۲۵ هزار نفر می‌باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار