در دیدار خاجی و کنس مطرح شد؛

ایران و بلژیک خواستار تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه شدند

1398/08/22 - 17:08 - کد خبر: 6442
ایران، بلژیک

نصر: دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک خواستار تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه بدون مداخله خارجی شدند و بر ضرورت تعیین آینده سوریه توسط مردم این کشور تاکید کردند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «الکس کنس» دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک عصر امروز چهارشنبه در تهران با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف تحولات سوریه از جمله آخرین وضعیت شمال شرق فرات، منطقه کاهش تنش ادلب، روند کار کمیته قانون اساسی سوریه، موضوع آوارگان و بازسازی سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

دو طرف با مثبت ارزیابی کردن شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و نقش بی‌بدیل روند آستانه در این خصوص، خواستار تداوم کار کمیته قانون اساسی بدون مداخله خارجی شدند و بر ضرورت تعیین آینده سوریه توسط مردم این کشور تاکید کردند.

همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و ضرورت پایان بخشیدن به بحران یمن از طریق گفت‌وگوی سیاسی نیز مشورت و رایزنی به عمل آمد.  

دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک روز گذشته با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و امروز هم با «غلامحسین دهقانی» معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

انتهای پیام/

پژوهشیار