یادداشت نصر/

مس آذربایجان، تنها امید ورزش استان

1401/03/12 - 07:45 - کد خبر: 64407
سید ابراهیم رئیسی

نصر: به بهانه سفر رئیس جمهور به تبریز انتظار می رود جدی ترین مطالبه ورزش استان بصورت جدی از این مقام عالی پیگیری شود.

به گزارش نصر، چند روز پیش در حالی تیم دیگری از صنایع مس کرمان به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد که سومین تیم صنایع معادن کرمان در لیگ برتر ایران به شمار می آید و پس از مس رفسنجان که زیر نظر مس ایران بوده و گل گهر سیرجان که زیر نظر شرکت معدنی و صنعتی سیرجان می باشد، حال مس کرمان نیز به عنوان سومین نماینده کرمان در فصل اینده لیگ برتر ایران به شمار خواهد رفت که هر سه تیم جزء تیم های معادن ایران می باشند.
اما تنها این سه تیم لیگ برتری کرمان نیستند که از مس ایران تغذیه می شوند بلکه تیم مس شهر بابک نیز همانند سه تیم دیگر کرمانی از منابع غنی مس ایران تغذیه می کند و نماینده این استان در لیگ یک فوتبال ایران می باشد. همچنین علاوه بر این تیم ها مس کرمان یک نماینده در لیگ دو فوتبال کشور و دو نماینده در لیگ برتر بسکتبال و چندین نماینده در سایر رشته های ورزشی دارد که قطعا همانند فوتبال سرمایه گذاری ویژه ای در ورزش کرمان انجام می شود.
با این وجود سال هاست که مردم استان آذربایجان شرقی تنها ناظر انتقال سرمایه مس استانشان به کرمان می باشند و کمترین بهره را از وجود این نعمت خدادادی و غنی می برند. در سالهای اخیر تیم مس سونگون ورزقان با تیم داری در یک رشته ورزشی، چندین قهرمانی کشور و حتی آسیایی برای استان به ارمغان آورد و سال گذشته در چند رشته دیگر تیم داری کردند که نتیجه ای جز قهرمانی حاصل نشد و این نشان دهنده استعدادهای خالص ورزشی در استان است که با سرمایه گذاری یک منبع غنی مانند مس سونگون بیشترین بهره را خواهد داد؛ ولو اینکه انتقال روزانه ، پنجاه میلیارد تومان سرمایه استان به کرمان (طبق گفته های استاندار پیشین استان آذربایجان شرقی) تمام سرمایه و استعدادهای این استان را به کرمان انتقال می دهد و تیم هایی مانند تراکتورسازی که نماد هواداری در فوتبال ایران هستند، تنها کمک هزینه دریافت می کنند و برای بقا در لیگ به دنبال مشتری پولدار می گردند. با این حال انتظار می رود مسئولان و به خصوص نمایندگان استان قدرتکافی برای مطالبه گری این موضوع مهم را از رئیس جمهور داشته باشند تا مردم آذربایجان نیز همانند مردم کرمان از وجود منابع غنی در استان خود بهره مند شوند و این تبعیض به پایان برسد.
 
حمیدرضا سامبرانی
 
انتهای پیام/

پژوهشیار