معاون عمرانی وزیر کشور عنوان کرد:

توزیع متوازن جمعیت در کشور در گروی توزیع عادلانه خدمات/تلاش وزارت کشور برای اشتغال در روستاها

1401/03/11 - 20:01 - کد خبر: 64398
مهدی جمالی‌ نژاد

نصر، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جمالی نژاد در نشست اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: مشکلاتی که اکنون می‌بینیم مانند ترافیک، آلودگی هوا و آشفتگی و بی برنامگی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ ما و در برنامه ریزی شهرها، همه و همه از مسیر توسعه روستاها عبور می‌کند.

به گزارش نصر، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از مشکلات ما که در حوزه مدیریت شهری به آن اشاره می کنیم و یکی از مصادیقی  که به توسعه پایدار و پیشرفت واقعی در کشور هنوز دست پیدا نکردیم، بیماری سندرم کلان شهری است. به دلیل توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات  متاسفانه ما در کشور توزیع نامتوازن جمعیت را داریم.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه یکی از بحثهایی که به آن اشاره می‌شود افزایش جمعیت است، گفت: حتما باید افزایش جمعیت داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر افزایش جمعیت را داشته باشیم اما همه این جمعیت در تهران و مراکز استانها و کلانشهرها مستقر باشند و روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شوند، این جمعیت نمی تواند پیشرفت واقعی را رقم بزند.
جمالی نژاد افزود: به همین دلیل توزیع عادلانه خدمات و امکانات می‌تواند توزیع متوازن جمعیت را رقم بزند و مانایی روستاییان و عشایر در مناطقی که مستقر هستند می‌تواند خود پیشرفت واقعی را حاصل کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام سیاستهای وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها در همین راستا قرار دارد که بتوانیم امکانات و خدمات و حتی موضوعاتی مانند  اشتغال را به دل روستاها و شهرهای کوچک ببریم تا اگر افزایش جمعیت هم داریم این افزایش جمعیت به صورت متوازن در تمام کشور رخ دهد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار