فرماندار بناب؛

۲۰ درصد از فولاد کشور در بناب تولید می‌شود

1401/03/11 - 12:05 - کد خبر: 64331
عکس

نصر: فرماندار بناب گفت: حوزه صنعتی شهرستان بناب دارای ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی بوده و حدود ۲۰ درصد از فولاد مورد نیاز کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش نصر، رضا لعلی، فرماندار بناب اظهار کرد: بناب یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان شرقی، با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دارای ۲۸ روستا، به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و علمی این استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تنی شهرستان بناب در سال ۱۴۰۰ گفت: این مقدار صادرات بیش از ۱۸۰ میلیون دلار برای شهرستان ارزآوری داشته و همین امر باعث شده که گمرک شهرستان بناب رتبه سوم استان را به دست آورد و البته جای تاسف است که گمرک این شهرستان همچنان به صورت دفتر اداره می‌شود.
‌لعلی با تشریح مشکلات مهم شهرستان بناب گفت: فرسوده بودن شبکه آبی شهری و روستایی شهرستان بناب از مهم‌ترین مشکلات فعلی محسوب می‌شوند؛ البته فاضلاب شهری بناب همچنان ناقص بوده و ۳۵ درصد از مردم شهر بناب فاقد فاضلاب مدرن شهری هستند.
فرماندار بناب، به کمبود آب شرب و کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود آلایندگی‌های بیش از اندازه به خصوص در نیروگاه حرارتی سهند و همچنین ناقص بودن برخی از پروژه‌ها از جمله استادیوم ۱۵ هزار نفری، بیمارستان ۲۲۰ تخته خوابی و کنارگذر شرقی بناب از مهم‌ترین نیازها و مشکلات فعلی شهرستان بناب هستند.
وی با اشاره به مشکلات دانشگاهی و مطالبات دانشجویان شهرستان گفت: در حال حاضر خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین نیازها و مطالبات حوزه دانشگاه ما محسوب می‌شود و از نماینده دولت و وزیر علوم انتظار داریم هر چه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی شود و به اسکان دانشجویان شهرستان بناب کمک کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار