نگاه ویژه پارک علم و فناوری استان به شعار سال ۱۴۰۱: 

۱۹ مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان های آذربایجان شرقی/ مرکز رشد ورزقان در آستانه افتتاح 

1401/03/10 - 22:23 - کد خبر: 64305
عبدالرضا واعظی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرکز نوآوری ورزقان نیز با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و سرمایه گذاری و حمایت کارخانه مس سونگون  افتتاح می شود، گفت: استان بعد از تهران مقام اول در ایجاد مرکز رشد در شهرستان ها را دارد و تاکنون  ۱۹ مرکز رشد واحدهای فناور به صورت مشترک با دانشگاه و سازمان ها ایجاد شده است. 

به گزارش نصر، عبدالرضا واعظی در جلسه ستاد توسعه دانش بنیان گفت: امسال با نام گذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب، حرکت ویژه ای در دستگاه های اجرایی اتفاق افتاده است و از تمام  ظرفیت های های موجود برای اجرای فرمان رهبری بهره خواهند برد. 
وی با اشاره به برنامه های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، افزود: در این حوزه استان بعد از تهران مقام اول در ایجاد مرکز رشد در شهرستان ها را داد و تاکنون  ۱۹ مرکز رشد واحدهای فناور به صورت مشترک با دانشگاه و سازمان ها ایجاد شده است. 
رئیی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مرکز نوآوری ورزقان نیز با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و سرمایه گذاری و حمایت کارخانه مس سونگون  افتتاح می شود، گفت: پیش از این نیز خانه خلاق و نوآوری در شهر تبریز و شهرستان هریس افتتاح شد. 
وی ادامه داد: برنامه ای برای ایجاد ۳ ناحیه نوآوری همانند نایحه نوآوری دانشگاه شریف داریم. 
وی اضافه کرد: واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان که در تولید محصول به انبوه سازی رسیدند، ادامه دارد و امسال نیز ۳۰ قطعه دیگر  واگذار می شود. 
واعظی با بیان اینکه مرکز عصر انقلاب در منطقه اندیشه قرار ارد و می خواهیم یک  ناحیه نوآوری هم در این مسیر ایجاد کنیم، گفت: یکی دیگر از برنامه های آینده، ایجاد کریدور فناوری در دو سمت جاده تبریز-سهند به مساحت  ۲۰۰ هکتار است. 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص  توسعه هوش مصنوعی، افزود: در صدد ایحاد یک مرکز نوآوری هوش مصنوعی و متاورس هستیم. 
رئیس پارک علم و فناوری استان به برگزاری دومین نمایشگاه چالش ها و دستاوردهای صنایع نیز در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: چهار دفتر توانمندسازی و مشاوره دانش بنیان برای صنایع نیز ایجاد کردیم.
وی به ایجاد دفتر فناوری ایران در شهرک همکاری‌های شانگهای  اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان به نمایندگی از ایران، دفتر انتقال تکنولوژی و تجارت دانش بنیان را در شانگهای راه اندازی کرد، سامانه نیز راه اندازی شده است، و شرکت ها در حال ثبت هستند. 
واعظی به عدم همکاری اپراتورها با پارک عصر انقلاب اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان مدت هاست در این مجموعه مستقر هستند اما اینترنت ندارند، اپراتورها برای نصب آنتن و تجهیزات زیرساختی همکاری نمی کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار