مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت و توسعه مرکز تحقیقات فسیلی مراغه اولویت‌های حفاظت محیط زیست در سفر استانی دولت است

1401/03/10 - 14:19 - کد خبر: 64275
عکس

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: در سفر پیش روی رییس جمهوری به استان، اعتبارات مورد نیاز اجرای دو پروژه مهم زیست‌محیطی متشکل از هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت و نیز توسعه مرکز تحقیقات منطقه فسیلی مراغه در نظر گرفته شود.

به گزارش نصر، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مقدمات سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبار به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اولویت‌دار زیست محیطی استان همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی خبر داد.
 وی خاطر نشان کرد: خیلی از پروژه های مصوب سفر استانی دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست مربوط به یک شهرستان خاص نبوده بلکه به جهت استفاده از روش های نوین برای تقویت و حفاظت از مناطق چهار گانه تحت مدیریت در مسیر کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از منابع استان می باشد. وی ادامه داد: قرار است در این سفر همچنین با توجه به اهمیت جهانی برخی پروژه ها، با ایجاد تحرک علمی و تحقیقاتی با لحاظ پتانسیل های آلودگی زیست محیطی در جنوب استان تخصیص داده شود.
اشتری گفت: در تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پروژه های عمرانی زیست محیطی آذربایجان شرقی باید، احصاء طرح های  عمرانی و الزام به انجام مطالعات محیط زیستی، گردآوری بانک اطلاعات جامع و کامل از پروژه های زیست محیطی، شفافیت در اجرای پروژه ها و دسترس پذیری نتایج و از بین بردن امکان اجرای پروژه های بدون انجام مطالعات محیط زیستی مد نظر باشد. مردم آذربایجان شرقی در روزهای آینده میزبان رییس دولت سیزدهم و اعضای کابینه هستند؛ سفری که پیش بینی می شود دستاوردهای مهمی در حوزه های مختلف حیات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم این خطه داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار