رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجویان بزرگترین سرمایه‌ کشور هستند

1401/03/09 - 14:29 - کد خبر: 64159
عکس

نصر: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان بزرگترین سرمایه‌ی ملت‌ها ‌و امانتی در اختیار ما هستند.

به گزارش نصر،حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده‌اند روز قیامت هرکسی حداقل بر ۱۰ نفر مدیریت کند، با دستانی بسته به غل و زنجیر در صحنه‌ی محشر حاضر می‌شوند و هرکس درست عمل کند، از غل و زنجیر آزاد می‌شود.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و دانشجویان بزرگترین سرمایه‌ی ملت‌ها ‌و امانتی در اختیار ما هستند و ما در این فرصت محدود استفاده کنیم چراکه مشخص نیست چه مدت مسئولیت داریم اما باید در نظر بگیریم که ما تا روز قیامت پاسخگویی اقدامات خود هستیم و تنها مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات نباید ملاک باشند؛ بلکه خداوند آگاه و ناظر قاضی خواهد بود.
وی با بیان اینکه نزاع انقلاب اسلامی با نظام سلطه، هویتی است، افزود: انقلاب اسلامی محور احیا دین و اداره‌ی جامعه براساس دین است در حالیکه تمام طاغوت‌های عالم دست در دست هم داده‌اند تا این انقلاب را شکست دهند و امروز تروریست‌ها، جلادان پ قاتلین از حقوق بشر جایزه می‌گیرند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در جشنواره‌ی کن نیز گفت: دشمنان قدم به قدم به سمت سلب کردن امید، ارزش‌ها و اراده‌ها پیش می‌روند و صالح ترین رهبران نیز در جامعه‌ای که اراده در آن ضایع شود، زمین می‌خورند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید مسائل کشور را حل کنند که خوشبختانه این امر تاکنون با افتخار محقق شده و دانشگاه‌ها در خدمت جامعه بوده اند.
وی در پایان با اشاره به موضوع هویت دانشگاه‌ها اظهار کرد: آیا ما منتظر هستیم که بعد از ۵۰ سال بگوییم که به هویت دانشجو و دانشگاه توجه نکرده‌ایم؟ دوره‌ی ریاست شما در دوران دولت سیزدهم، بسیار ویژه است و امیدهای زیادی به این دولت منعطف شده است بنابراین با توکل به‌خدا پاسخگوی اقدامات خود باشید.
انتهای پیام/

پژوهشیار