نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

دانشگاه مهد خلاقیت و نو آوری

1401/03/09 - 11:48 - کد خبر: 64118

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه دانشگاه بهشت دانش تصور می شود، افزود: تمام مشکلات را می شود با دانش حل کرد. البته دانشگاه فقط محل تولید علم و دانش نیستند، در نسل اول و دوم  دانش محور و پژوهش محور، حال نسل سوم دانشگاه ها کارآفرین محوری است که هنوز به آن دست نیافته ایم. 

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، با بیان اینکه دانشگاه ها دارای اهمیت بالایی هستند و خدمات ارزنده ای در شکل گیری انقلاب، پیروزی و توسعه پس از انقلاب داشته اند، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه دانشگاه ها می فرمایند، ارزش دانشگاه را برای کشور با همه وجود حس می کنند، دانشگاه، اوج خدمات را تامین می کند و برای کشور بسیار مهم است. 
وی با اشاره به شاخص های دانشگاه از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: اسلامی شدن دانشگاه ها به معنای متدین کردن دانشجوهاست، دانشگاه باید جهت دار  باشد، البته متمایل به ارزش های اسلامی. 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه مدیریت، سیستم آموزشی، محتوا آموزشی، اساتید و... از عناصر اصلی دانشگاه هستند که مدیریت در درجه اول است و باید اسلامی باشد و اولین ویژگی رئیس یک دانشگاه اسلامی و سالم بودن وی است.  
وی با بیان اینکه سیستم آموزشی در پرورش انسان ها نقش اساسی دارد، گفت: اساتید عهده دار تربیت دانشجو هستند، دانشجو در دانشگاه با اساتید داد و ستد فکری و عملی دارد و مهم ترین امر دانشگاه پرورش نیروهای متخصص و متعهد است. 
حجت‌الاسلام سیّد محمّدعلی آل‌هاشم ادامه داد: دانشگاه مهد خلاقیت و نوآوری هستند و با تمام وجود نقاط مثبت، قابل نقد است، اگر بخواهیم به سمت پیشرفت برود باید نقد شود. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بهشت دانش تصور می شود، افزود: تمام مشکلات را می شود با دانش حل کرد، البته دانشگاه فقط محل تولید علم و دانش نیستند، در نسل اول و دوم  دانش محور و پژوهش محور، حال نسل سوم دانشگاه ها کارآفرین محوری است که هنوز به آن دست نیافته ایم. 
وی با تاکید بر اینکه با توجه به تغییرات سریع در فناوری باید آمادگی کامل برای همخوانی با تغییرات را داشته باشیم مگر نه دچار عقب ماندگی می شویم، گفت: باید با اینده نگری فعالیت کنیم. 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: سه ضلع دانشگاه نشاط علمی، معنوی و سیاسی است و البته منظور سیاست بازی نیست. 
وی ادامه داد: دانشگاه باید آگاهی سیاسی داشته باشد، دانشجو باید آگاه به مسائل سیاسی باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار