وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه توسعه دهنده شبکه فضایل در کشور است 

1401/03/09 - 10:04 - کد خبر: 64104
عکس

نصر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که در کلانشهر تبریز بر گزار می شود، با تاکید بر اینکه وظیفه هر دانشگاه و استاد است که نسل های داناتر تحویل جامعه دهد، ادامه داد: دانشگاه توسعه دهنده شبکه فضایل در کشور است. 

به گزارش نصر، محمدعلی زلفی گل  با حضور در تبریز در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: روئسای محترم دانشگاه ها و پژوهشگاه سرمایه های نمادین کشور هستید و علاوه بر برخورداری از نعمت عقل از نعمت مدیریت هم برخوردارند. 
وی افزود: نگاه ما به شما نگاه سرمایه نمادین است و این نگاه باعث می شود مسئولیت شما افزایش یابد و انتظارات جامعه از شما زیاد می شود. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انتظار می رود روسای دانشگاه ها امانت دار شایسته ای باشند، چرا که مردم فرزندانشان را به امانت می سپارند، افزود: از تمام توان خود استفاده کنید، تلاش کنیم نسلی داناتر عاقل ار تحویل دهیم. 
وی با تاکید بر اینکه وظیفه هر دانشگاه و استاد است که نسل های داناتر تحویل جامعه دهد، ادامه داد: دانشگاه توسعه دهنده شبکه فضائل در کشور است، اینکه هر خانواده ای تلاش می کند که فرزندی تحصیلات عالیه داشه باشند ارزشمند است، پس باید بهترین استفاده را ظرفیت های تحصیلی و اموزشی کشور ببریم. 
زلفی گل اضافه کرد: مدیری که برنامه نداشته باشد نمی تواند مدیریت راهبردی داشته باشد، حتما برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید، این وظیفه میهنی است. 
وی با تاکید بر اینکه در برنامه های راهبردی، اسناد بالادستی نظام حتما دیده شود، گفت: پنج اولویت بسیار مهم از جمله مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری، اموزش پژوهش و هدفمند، نواوری فرهنگ و فرهنگ نواوری، شاگرد و نواور پروری، تولید، خدمت، ثروت و سرمایه از دانش حتما در تبیین برنامه ها در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار