مدیرکل دامپزشکی استان؛

پروانه حمل دام سبک توسط وانت در آذربایجان شرقی صادر می‌شود

1401/03/08 - 12:13 - کد خبر: 64023
گوسفند

نصر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: با هماهنگی دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و برای اولین بار در کشور این اداره کل اقدام به صدور پروانه حمل دام سبک با خودرو وانت خواهد کرد.

به گزارش نصر، امیر حسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جلسه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان تبریز با هماهنگی اداره قرنطینه و امنیت زیستی، گواهی بهداشتی ـ قرنطینه­ ای حمل داخل استانی برای حمل دام زنده صادر می کند. 
وی ادامه داد: اهمیت صدور پروانه حمل دام سبک با وانت به این جهت است که ما شاهد حمل تعداد کمی از دام سبک و سگ نگهبان توسط خودروهای وانت در جاده های استان بودیم، که این ترددها گاهی بدون ضابطه و اطلاع دامپزشکی صورت می گرفت و این امر می توانست مخاطرات بهداشتی فراوانی را در پی داشته و موجب گسترش انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و حیوان در سطح استان شود.
بهداد همچنین با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی های صورت گرفته در خصوص عملیات واکسیناسیون باید محقق شود، اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی و خودرو وجود دارد، اما این مسائل نباید موجب شود تا در تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همانا پیشگیری از بروز بیماری های دام، طیور، آبزیان و بیماری های مشترک بین انسان و دام است، خللی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: روسای ادارات ستادی و ادارات دامپزشکی شهرستان ها می توانند با برنامه ریزی و هماهنگی امسال نیز همانند سال های گذشته تمام پیش بینی های واکسیناسیون را به رغم موانع و مشکلات محقق کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار