چرا صف‌های فروش ظن دستکاری نبود؟

محمد رضوی: رفتارهای سلیقه‌ای موجب ایجاد ترس در سهامداران می‌شود

1401/03/08 - 11:31 - کد خبر: 64014
عکس

نصر: محمد رضوی، کارشناس بازار سرمایه نسبت به توقف برخی نمادها معترض شد و گفت: رفتارهای سلیقه‌ای موجب ایجاد ترس در سهامداران می‌شود.

به گزارش نصر، محمد رضوی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در هفته گذشته بازار سرمایه نتوانست از مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد عبور کند و چشم سهامداران به معاملات این هفته دوخته شده است.
وی افزود: در این روزهای بازار چیزی که بیش از موارد دیگر مشهود بوده، بلاتکلیفی بورس است. شروع معاملات این هفته با بالا گرفتن تنش در روابط بین المللی کشور مانند بحث برجام و همچنین توقیف کشتی‌های یونانی در خلیج فارس همراه بود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اهمیت معاملات فردا، خاطرنشان کرد: فردا از نظر تکنیکالی برای بازار روز مهمی است و احتمالاً بازار کار خود را پرعرضه آغاز کند. شاخص کل حمایت یک میلیون و 550 هزار واحد را پیش رو دارد که هم حمایت استاتیک و هم میانگین متحرک ۲۰ روزه است.


 
محمد رضوی ادامه داد: در صورت حمایت نشدن، بازار از فاز اصلاح زمانی وارد فاز اصلاح قیمتی خواهد شد. شاخص هم‌وزن هم تقریباً پولبک خود به خط روند نزولی را تکمیل کرده است و بازار با توجه به انتظارات تورمی و افزایش حجم نقدینگی در میان مدت نگرانی آنچنانی ندارد. تصمیم در مورد روند معاملات این روزها بستگی به استراتژی معاملاتی معامله گران دارد.


 
وی درمورد توقف برخی نمادهای بازار فرابورس به ظن دستکاری، گفت: قصه ادامه‌دار رفتارهای سلیقه‌ای سیستم نظارت و تعلیق همزمان نمادهایی که عمدتاً صف خرید هم بودند باعث بی‌اعتمادی و ایجاد ترس در سهامداران خواهد شد.
محمد رضوی یادآور شد: علی‌الخصوص اینکه همه نمادها در یک روز معاملاتی تعلیق شدند و اولین سوالی که به ذهن سهامدار می‌رسد، این است که چرا در زمان تشکیل صف‌‎های فروش پی در پی در این نمادها هیچ ظن دستکاری مشاهده نمی‌شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار