رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

افزون بر ۳۱ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند

1401/03/08 - 10:51 - کد خبر: 64005
مدارس تیزهوشان

نصر: رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند.

به گزارش نصر، مدارس سمپاد یا همان به‌اصطلاح عامیانه مدارس دانش‌آموزان تیزهوشان که نام خود را به‌اختصار از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گرفته، با هدف شناسایی دانش‌آموزان مستعد و پرورش آنها به‌منظور افزایش نیروی انسانی کارآمد در جامعه تأسیس شده است.
بنابراین باتوجه‌به حجم بالای تقاضا برای تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس، دانش‌آموزان در صورت‌ پذیرش در آزمون‌های ورودی می‌توانند در این مدارس به تحصیل خود ادامه دهند. براین‌اساس، یک آزمون ورودی برای دانش‌آموزان پایه هفتم و یک آزمون تکمیل ظرفیت برای ورود دانش‌آموزان پایه دهم به مدارس سمپاد هر سال برگزار می‌شود و براساس گفته‌های مسئولان سازمان ملی پرورش استعداد درخشان، عرف پذیرش دانش آموزان با استعداد درخشان در جهان بین ۱.۶۰ تا ۲ درصد است که ایران هم از همین قاعده پیروی می‌کند.
در این راستا، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره شرایط برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد اظهار کرد:۲۹۰ هزار دانش‌آموز پایه هفتم و دهم در آزمون ورودی مدارس سمپاد ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۱۹۰ هزار ثبت نامی‌ها در پایه هفتم و ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ ثبت‌نامی مربوط به  پایه دهم است.
وی با بیان اینکه آزمون ورودی دانش‌آموزان پایه هفتم روز ۲۶ خردادماه و آزمون تکمیل ظرفیت دانش‌آموزان پایه دهم روز ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود افزود: ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در پایه دهم و ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در پایه هفتم پذیرفته‌ می‌شوند.
۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در پایه دهم و ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در پایه هفتم پذیرفته‌ می‌شوند
وی افزود: دانش‌آموزان پایه هفتم بر اساس استعداد تحصیلی خود در آزمون شرکت می‌کنند اما منبع آزمون دانش‌آموزان پایه دهم، دروس قرآن، فارسی، ریاضی، علوم اجتماعی و علوم‌تجربی است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان درباره رعایت پروتکل‌ها در برگزاری آزمون ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی، گندزدایی محیط،  استفاده از ماسک توسط افراد حاضر در جلسه  و عدم تجمع دانش‌آموزان در محل برگزاری آزمون از جمله مواردی مربوط به رعایت پروتکل‌هاست.
به گزارش ایرنا، باتوجه‌به اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مصوب جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و در اجرای بند ۲ ماده چهار کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش‌وپرورش، مصوب شورای‌عالی آموزش‌وپرورش، «دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱» از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.
بر اساس این دستورالعمل، همه فرایندها، اعم از ثبت‌نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات بر اساس حوزه‌بندی، تصحیح پاسخ برگ‌ها، اعلام نتایج و پاسخگویی به درخواست‌های تجدیدنظر، به‌صورت ستادی و متمرکز صورت می‌گیرد.
ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه آغاز و تا روز پنج‌شنبه ۲۷ فروردین از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی الکترونیکی صورت گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار