خبر/

نقد سازنده و محتوای تخصصی اصحاب رسانه، زمینه ساز تحول در مدیریت شهری 

1401/03/07 - 23:30 - کد خبر: 63989
عکس

نصر: رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز به برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای، پژوهشی "تبریز ما" اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های حوزه رسانه آذربایجان شرقی و تولیدات تخصصی و پژوهشی در این حوزه، می توان زمینه ساز تحولات قابل توجه در حوزه مدیریت شهری شد. 

به گزارش نصر، روح الله رشیدی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره "تبریز ما" با تاکید بر لزوم همراهی اصحاب رسانه و روزنامه نگاران در تحلیل، تبیین و ارزیابی مشکلات و چالش های شهر، مطالبات شهروندان و نیز سیاست ها و برنامه های مدیریت شهری در بستر تولیدات پژوهشی، گفت: شورای اسلامی دوره ششم تبریز، شهرداری و مرکز پژوهش های شورای شهر تلاش ویژه ای در راستای اهمیت بخشی به مساله پژوهش در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و اجرای سیاست های ترسیمی، با رویکرد تحقق اهداف توسعه شهری دارد. 
وی ادامه داد: با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های حوزه رسانه آذربایجان شرقی و تولیدات تخصصی و پژوهشی در این حوزه، می توان زمینه ساز تحولات قابل توجه در حوزه مدیریت شهری شد. 
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره برنامه ریزی این مرکز برای برگزاری جشنواره رسانه ای، پژوهشی "تبریز ما" اضافه کرد: مدیریت شهری بدون حضور و همراهی رسانه ها و تولیدات و مطالب تحلیلی و پژوهشی روزنامه نگاران، توان تبیین کارکردها و عملکردهای خود را ندارد و متاسفانه نقش و جایگاه رسانه ها در حوزه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت های بالای این حوزه، مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه هر رسانه ای که مدیریت شهری، اعم از شورای شهر یا شهرداری، دغدغه او باشد، مورد توجه این مرکز و مدیریت شهری خواهد بود، افزود: متاسفانه ژورنالیسم محلی به دلیل روزمرگی حاکم در مدیریت شهری طی ادوار و سال های گذشته، تنها در حوزه خبر و تولیدات خبری محدود شده و ما امروز کم تر شاهد مطالب یا گزارش های تحقیقی، تحلیلی، پژوهشی و اثرگذار هستیم. 
رشیدی در انتها خاطرنشان کرد: جشنواره "تبریز ما"  علاوه بر زمینه سازی برای خلق و انتشار آثار و تولیدات پژوهش محور رسانه ای با موضوع مدیریت شهری، به ارتقاء سطح رسانه های استان نیز کمک کند. 
شایان ذکر است،نخستین جشنواره رسانه ای-پژوهشی با عنوان "تبریز ما" به همت مرکز پژوهش های شورای اسلامی تبریز به منظور بهره مندی از ظرفیت کارشناسی اصحاب رسانه در جهت طراحی صحیح و حل مسائل شهری تبریز، برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار