جشنواره رسانه ای-پژوهشی "تبریزما" برگزار می شود 

1401/03/07 - 22:48 - کد خبر: 63985
عکس

نصر: نخستین جشنواره رسانه ای-پژوهشی با عنوان "تبریز ما" به همت مرکز پژوهش های شورای اسلامی تبریز به منظور بهره مندی از ظرفیت کارشناسی اصحاب رسانه در جهت طراحی صحیح و حل مسائل شهری تبریز، برگزار می شود. 

به گزارش نصر، در این جشنواره آثاری که واجد ویژگی "ژورنالیسم تحقیقی" ، "رویکرد انتقادی"و "مسئله محوری" باشند، در اولویت قرار دارند و همچنین گزارش، مقاله، یادداشت، گفتگو و بخش ویژه دانش بنیان و مسائل شهری قالب های ارائه محتوا هستند. 
محور و سر فصل های این جشنواره شامل عدالت شهری، محیط زیست شهری، معماری و شهرسازی، ترافیک و حمل و نقل شهری، حقوق شهروندی، مسائل فرهنگی و اجتماعی، حاشیه نشینی و بافت فرسوده، پروژه های عمرانی اقتصاد شهری هستند و بازه زمانی نشر مطالب با موضوع های ذکر شده از مهر ۱۴۰۰ تا تیر ماه ۱۴۰۱ باشد، مهلت ارسال آثار نیز تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به ایمیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز با آدرس RCTC@TABRIZ.IR ذکر شده است. 

نقش رسانه در توسعه و حل مشکلات شهری 
این گزارش حاکی است، دهقان نژاد در نشست رونمایی پوستر جشواره رسانه ای-پژوهشی "تبریز ما" با بیان اینکه توسعه و رشد شهر در گرو فعالیت و نگاه رسانه است، گفت: در  دنیا تولید محتوای رسانه تاثیر بسزایی در توسعه و حل مشکلات شهری دارد و اکثرا پژوهش محور است. 
وی افزود: این جشنواره، قدمی مثبتی در راستای استفاده از ظرفیت والای اصحاب رسانه در حل مسائل شهری است. 
این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در خصوص انتخاب هئیت داوران برای دواری طرح شرکت کنندگان از تبریز باشد و اساتید این حرفه تاکید داشت و اضافه کرد: نتیجه این جشنواره را در توسعه شهر و شهروند شاهد باشیم.

رسانه ها، چشم بینای شورا هستند 
برگی، رئیس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه رسانه ها چشم بینای ما هستند، گفت: خبرنگار و رسانه جایگاه اعتماد والایی دارند، در بطن جامعه حضور دارند و به مسائل شهری حاکم هستند. 
وی افزود: رسانه پاک است و خبرنگار اهل صدق و وفاست و در نقد این عزیزان می تواند اثر گذار باشد و کمک به سزایی در طرح و حل مسائل مدیریت شهری و حقوق شهروندی داشته باشد. 
برگی ادامه داد: این جشواره زمینه ای برای نقد عملکر شورا و شهرداری را فراهم می کند و فرصتی است تا فرق بین نقد و تخریب هم به واسطه جشنواره مشخص می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار