گزارش/

بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟

1401/03/07 - 12:09 - کد خبر: 63922
بورس تهران

نصر: هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته دوم خرداد 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش نصر، بازار سرمایه در هفته گذشته روندی متعادل داشت و شاخص کل خود را در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد حفظ کرد. با این حال معاملات روز چهارشنبه توجه اهالی بازار را به خود جلب کرد و در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟
در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته دوم خرداد 1401 پیگیر شده است.
فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، احسان رضاپور، ایمان رئیسی، مهدی ساسانی، مهرناز سلطانی، علی عصاری و حسین مرید سادات؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

فردین آقابزرگی:
در هفته پیش رو، بورس روند مثبتی خواهد داشت.
نمایان شدن تاثیر افزایش نرخ فروش در سود و زیان شرکت‌ها و صنایع تولیدکننده کالاهای اساسی و گروه غذایی، زراعتی، روغنی، قند و محصولات شوینده با اقبال مواجه خواهند بود.

پیام الیاس کردی:
‌علی‌رغم خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات در هفته گذشته، معاملات روز چهارشنبه نشان دارد که بازار ما توانایی شروعی خوب برای هفته آینده را دارد.
با این حال، اگر در نیمه دوم شنبه و روز یکشنبه بازار ما نتواند خود را در محدوده‌های مثبت حفظ کند، پیش‌بینی می‌شود هفته سرخی را پیش‌رو داشته باشیم. ارزش معاملات در روز شنبه بسیار برای بازار مهم است.

احسان رضاپور:
خریدهای انجام شده در نیمه دوم هفته گذشته و رسیدن سهام شرکت‌ها به نقاط حمایتی، می‌تواند نویدبخش روزهایی بهتر از هفته گذشته باشد و بازار بتواند روزهای بهتری را سپری کند.
در پاسخ به این سوال که بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که هر چه به اواخر خرداد نزدیک‌تر شویم، می‌توان از بازار انتظار بیشتری برای تقویت و بهبود شرایط موجود را داشت.

ایمان رئیسی:
ابهاماتی مانند قطعی برق و گاز صنایعی مثل سیمان و فلزات در کنار اتفاقات صنعت پرحاشیه خودرو و دعوای بازیگران سهم روی تابلو معاملاتی و مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی که بازگشایی نماد پارس هم یک فیک بریک ایجاد کرد، باعث شده تا خاطره بی‌اعتمادی 2 سال قبل برای بازار تداعی شود.
از طرفی، اگر انتظارات تورمی شدید موجود در جامعه نبود اولین ریزش در بازار سرمایه اتفاق می‌افتاد و تنها دلیلی که بازار ریزشی نخواهد داشت همین رشد تورم و افزایش سودآوری شرکت‌ها به این واسطه است.
با این حال شاهد کنترل بازار هستیم ، اما بورس دیر یا زود مسیر خودش را خواهد رفت. به نظر می‌رسد برای هفته آینده شاخص کل مثبت بوده و گروه بانکی به‌واسطه پتانسیل‌هایی که دارد، بتواند رشد خوبی را داشته باشد.

مهدی ساسانی:
شاخص کل در هفته گذشته از مسیر صعودی متداوم خود کمی فاصله گرفت و همین موضوع باعث می‌شود اگر در هفته آینده نتواند قدرت روند خود را پس بگیرد، شاهد روزهای پر نوسان همراه با هیجانات منفی و مثبت در گروه‌های مختلف باشیم.

مهرناز سلطانی:
در حال حاضر بازار منتظر اخبار بلوک خودرو و اصلاح گزارشات پالایشی‌ها و اخبار مرتبط با برجام است.
گروه پالایشی در این مقطع با توجه به اینکه قرار است گزارشات‌شان با نرخ کرک اسپرد جدید در هفته پیش‌رو راهی کدال شود، می‌تواند پتانسیل رشد کوتاه‌مدتی داشته باشد.
گروه خودرویی با توجه به واگذاری خودرو در بورس کالا، اگر قیمت‌های اعلامی در محدوده‌های مناسبی باشد این گروه نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
برآورد می‌شود قیمت بلوک خساپا بین 330-360 تومان و قیمت بلوک خودرو نیز بالای 450 تومان باشد، چراکه اختلاف قیمت تابلو و قیمت پیش‌بینی بالای 60 درصد است و این گروه نیز پتانسیل رشد دارد .
در پاسخ به این سوال که بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که شاخص کل از یک سو با مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی روبه‌رو است که از دید تکنیکالی و روانی بسیار مقاومت مهمی بوده و از سوی دیگر انتظارات تورمی در بین فعالان بازار به وضوح مشاهده می‌شود.
اگر شاخص کل فاز نزولی گرفته و میزان فروش در بازار شدت گیرد و اخبار مذکور در هفته پیش رو نیز محقق نشود، آخرین گام‌های صعود بازار با گروه ساختمانی خواهد بود؛ کما اینکه از معاملات این هفته نیز مشخص بود. گروه سرمایه گذاری‌ها نیز می‌تواند در واچ‌لیست فعالان قرار بگیرد.

علی عصاری:
با توجه به اخبار ضد و نقیض مخابره شده از برجام، روند معاملات در هفته آینده متعادل پیش‌بینی می‌شود، چراکه همه گروه‌های بزرگ درگیر این اخبار هستند.
برخی گروه‌های کوچک و متوسط مانند صنایع نیروگاهی، زراعتی، غذایی و سیمانی در کنار برخی تک‌سهم‌ها می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

حسین مرید سادات:
در هفته گذشته بلاتکلیفی عجیبی در بازار بورس دیده شد. کاهش فشار فروش در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌تواند ما را امیدوار کند.
در پاسخ به این سوال که بورس هفته دوم خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که بازار وارد روند خنثی شده و به یک محرک نیاز دارد و منتظر یک خبر مثبت است تا روند صعودی جدید خود را آغاز کند.
به شرط از دست نرفتن نواحی حمایتی بازار، هفته آینده متعادلی پیش‌بینی می‌شود. اگر نواحی حمایتی در بسیاری از نمادها از بین برود، می‌تواند منجر به آغاز فاز اصلاح قیمتی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار