وزیر علوم:

شاخص های ارزیابی اساتید تغییر کرد

1401/03/07 - 10:24 - کد خبر: 63907
محمدعلی زلفی گل

نصر: وزیر علوم از تغییر شاخص های ارزیابی اساتید خبر داد و گفت: امتیاز یکسری از شاخص‌ها را جابه‌جا و اضافه کرده‌ایم که باید در شورای جذب تصویب شود.

به گزارش نصر، محمد علی زلفی گل درباره بازنگری آئین‌نامه ارتقا اساتید گفت: بازنگری آئین‌نامه ارتقا اساتید حتماً انجام خواهد شد ولی ما منتظر هستیم که یکسری سیاست‌گذاری‌ها را انجام بدهیم و همچنین یکسری مقدمات و بسترهای سخت افزاری و نرم‌افزاری را ایجاد کنیم و بعد از اینکه آنها ایجاد شد و شروع به کار کرد، سپس آئین نامه مذکور را بر اساس آن تغییر دهیم.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال باید تا زمانی که ارزیابی از طریق سامانه نظام ایده‌ها و نیازها ممکن شود صبر کرد، بعداً آئین‌نامه ارتقا را تغییر خواهیم داد این موضوع جز برنامه‌های ما است، منتهی باید اقداماتی را انجام دهیم سپس به سمت تغییر آئین نامه ارتقا اساتید حرکت کنیم.
وزیر علوم در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه درباره جذب اساتید نیز گفت: برای جذب اساتید قبل‌از این‌که جذب شوند و حکمشان صادر شود، یک دوره آموزشی برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در صورت فراهم شدن مقدمات، این دوره را امسال برگزار کنیم.
وی افزود: در غیراین صورت اجرای این طرح به تعویق می‌افتد چون نیاز است که ما مقدمات لازم را از نظر اساتید، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اعتبارات فراهم کنیم.
زلفی گل گفت: اجرای این طرح در صورت اینکه شرایط فراهم شود، از امسال تابستان و اگر فراهم نشود، به بهمن ماه و یا سال بعد منتقل می‌شود.
وی درباره تغییر شاخص‌های جذب اساتید گفت: شاخص‌های ارزیابی اساتید را تغییر دادیم، امتیاز یکسری از شاخص‌ها را جابه‌جا و اضافه کرده‌ایم که باید در شورای جذب تصویب شود که هنوز به این مرحله نرسیده ولی ما پیش‌بینی لازم را انجام داده‌ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار