معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی؛

آذربایجان شرقی دومین رتبه کودک‌ همسری در کشور را دارد

1398/08/22 - 12:15 - کد خبر: 6386
کودک همسری

نصر: معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دومین رتبه در کودک‌ همسری رادر کشور دارا می باشد.

به گزارش نصر، "فرگل صحاف" به آمار کودک‌همسری در استان اشاره کرد و گفت: طبق آمار ثبت احوال، میزان کودک همسری درسال ۹۸نسبت به سال ۸۸، چهاردرصد افزایش پیدا کرده است؛ یعنی درسال ۸۸، هفت در صد ودرسال ۹۷-۹۸ نزدیک یازده درصد بوده است.

وی با اشاره به آمار ازدواج های زیر ۱۸ سال در استان خاطرنشان کرد: از کل ازدواج های سال ۹۷ به تعداد ۲۹ هزار و ۷۷۰  نفر است که از این میان تعداد ۱۲ هزار و ۴۹۱ نفر دختر زیر ۱۸سال یعنی ۴۲ درصد کل ازدواج های دختر را شامل می شود و تعداد یک هزار و ۲۶۶ پسر زیر ۱۸سال یعنی ۴.۵ درصد کل ازدواج های پسر را شامل می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی اذعان کرد: این در حالی است که درسال 97؛ 14 درصد از کل طلاق های  آذربایجان شرقی مربوط به کودک همسری دختران و فقط ۱ درصد مربوط به پسران می باشد.

 صحاف اظهار کرد: این آمار نیازمند بررسی های مجددانه از سوی مسئولان و پژوهشگران این استان می باشد که در این راستا یک پروژه تحقیقاتی با پرسش نامه های بومی سازی شده در شش محور توسط همکاران محترم آسیب ها تهیه شده که ان شالله بعد از آماده شدن نتایج وبررسی شیوع شناسی نهایتا پروتکل مداخله ای و آموزشی برای کودک همسران و دختران در معرض کودک همسری تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار