مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی؛

طرح «امداد فرهنگی» در روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه اجرا می‌شود

1398/08/22 - 11:37 - کد خبر: 6373
امداد فرهنگی

نصر: مربیان این کانون در این استان با مشارکت استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل با حضور در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را برای کاهش آلام روحی کودکان و نوجوانان و ایجاد نشاط اجتماعی در بین آنان برگزار می‌کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی بینش روز چهارشنبه در روستای زلزله زده ورنکش اظهارکرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه و هماهنگی‌های صورت گرفته، مربیان کانون با استقرار کتابخانه های سیار، اقدام به اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و مسابقه می‌کنند.

وی افزود: اهدای کتاب و بازی های فکری از دیگر برنامه های طرح امداد فرهنگی است.

بینش گفت: روستاهای ورنکش و ورزقان از توابع بخش ترکمنچای شهرستان میانه از جمله مناطق تحت پوشش طرح امداد فرهنگی کانون خواهد بود. ساعت دو و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین ۵ نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند و  دو نفر در بخش ترکمانچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

بر اساس اعلام مسئولان هلال احمر ۱۲ هزار و ۳۲۰ نفر از زلزله زدگان استان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب سه هزار و ۸۰ دستگاه چادر، به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/

پژوهشیار