شهردار تبریز در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان خبر داد:

تبریز به دنبال ایجاد مجمع منطقه‌ای شهرها

1401/03/04 - 13:08 - کد خبر: 63721
یعقوب هوشیار

نصر: شهردار تبریز از ایجاد مجمع منطقه‌ای شهرها با پیشتازی تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: روز گذشته افتخار داشتیم که همایش ملی جلوه‌های جهادی با رویکرد شهیدان آقا مهدی باکری و سردار سلیمانی را برگزار کنیم.  در این همایش میهمانانی از سراسر کشور حضور داشتند و ۱۷۰ مقاله پذیرش شده بود.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی شهرداری تبریز، فعال‌کردن دیپلماسی شهری و بین‌المللی است، تاکید کرد: در این راستا علاقه‌مندیم که شهرهای مختلف ایران را مورد توجه قرار دهیم و با رئیس شورای شهر تبریز به دنبال شکل‌گیری جمع منطقه‌ای اعضای شوراها و شهرداری‌ها هستیم.
شهردار تبریز تاکید کرد: ما در تبریز بحث خواهرخواندگی را دنبال می‌کنیم که هفته گذشته بورسا و این هفته اشتوتگارت آلمان است.
وی با بیان اینکه شهرداری تبریز از دیپلماسی شهری بسیار استقبال می‌کند، افزود: ما مایلیم همکاران ما در دیگر شهرها به تبریز بیایند و ما تجربیات خود را در اختیار آنان قرار بدهیم تا از صرف هزینه‌های تکراری پرهیز شود.
هوشیار یادآور شد: در شهر تهران نیز توانمندی‌های خوبی وجود دارد که می‌توانیم در تبریز آنها را بومی‌سازی کرده و در اختیار بگیریم.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، برنامه ریزی و اجرایی، آماده ارائه داشته‌های مان به همه شهرها به ویژه شهرهای مجاور هستیم، گفت: بحث دوم که موضوع مهمی است، هزینه نگهداری شهر است که بر خلاف گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. دغدغه‌ای که مدیران شهرداری برای اداره شهر دارند، مؤلفه‌های سختی دارد. در این راستا باید رویکرد جدیدی در پیش بگیریم و اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های درون‌شهری را مورد توجه قرار دهیم.
وی مطرح کرد: برای مثال شاید زنجان به تنهایی نتواند پروژه هزار میلیاردی اجرا کند، اما می‌تواند از دیگر شهرها کمک بگیرد که در این صورت هم زنجان توسعه می‌یابد و هم دیگر شهرها منتفع می‌شوند.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه باید دست در دست هم دهیم تا مملکت آباد شود، افزود: پیشنهاد ما تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری است که برای ۲۰ یا ۳۰ سال آینده برنامه‌ریزی کند. باید بسترهای لازم برای حل مشکلات شهری در چند دهه آینده آماده شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار