معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مدیران نباید سیاهی لشکر دور خود جمع کنند

1401/03/03 - 14:54 - کد خبر: 63645
سردار پورجمشیدیان

نصر: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدیران نباید سیاهی لشکر دور خود جمع کنند بلکه باید کسانی را به خدمت گمارند که برای مردم کار کنند.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  سه شنبه، سوم خردادماه در اختتامیه همایش ملی "جلوه‌های جهادی شهیدان مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری"، با تبریک فرارسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: قهرمانان تبریز و آذربایجان در آزادسازی خرمشهر نقش چشمگیری داشتند. دو لشکر مقدس هشت نجف اشرف و امام حسین (ع) با گردان‌های متشکل از بچه‌های آذربایجان به فرماندهی شهید مهدی باکری نخستین رزمندگانی بودند که وارد خرمشهر شدند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در مکتب مهدی باکری و سلیمانی، مسئول کسی نیست که میز بزرگ، صندلی بلندتر، خودروی زیباتر و یا حقوق بیشتر داشته باشد بلکه کسی است که به معنای واقعی کلمه، درک واقعی از مسئولیت داشته باشد و خود را پاسخگوی پیشگاه خدا و مردم بداند.
وی ادامه‌ داد: مسئول کسی است که نگذارد یک قطره خون به ناحق از بینی کسی بیاید و یا یک قاشق از اموال بیت مال تلف شود چرا که بایستی در پیشگاه خداوند مسئول باشد.
پورجمشیدیان گفت: حاج قاسم می‌گفت، مسئول باید صاحب تشکیلاتش باشد. برخی افراد، صاحب حکم هستند اما صاحب تشکیلاتشان نیستند و نمی‌دانند که باید کجا را مدیریت کنند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر کسی صاحب تشکیلاتش نباشد، بی راهه می‌رود.
وی افزود: حاج قاسم در سوریه می گفت ما کبوتر حرم نمی‌خواهیم ما مدافع حرم می‌خواهیم که به پای ارزش‌های اسلام و انقلاب کار بکند. 
وی خاطرنشان کرد: ولایت مداری باید به معنای واقعی کلمه و نه شعار باشد. ولایت مداری در مکتب شهید سلیمانی و شهید باکری به معنای واقعی متجلی شده و گوشزد می‌شود که بایستی محتوای فرامین امام زمان را درک و سپس عمل کنیم. 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی علاقه خاصی به مقام معظم رهبری داشت و اذعان می‌کرد که خداوند متعال به خاطر تقوایی که مقام معظم رهبری دارند، حکمت را بر زبان ایشان جاری کرده و ما باید به آن فرامین عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم می‌گفت باید برای قبول مسئولیت، حال و نشاط داشت. در مسئولیت و فرماندهی حاج قاسم و مهدی عشق موج می‌زد و بچه‌ها را عاشقانه دوست داشتند. حاج قاسم حتی می‌گفت که هر کسی عاشق نیست به درد مسئولیت نمی‌خورد.
وی در خاتمه با تاکید بر اهمیت بهره گیری از مقالات انتشار یافته در این همایش، اظهار کرد: این مقالات باید به جای رفتن به کتابخانه‌ها تبدیل به متون درسی در دانشگاه‌ها شده و تدریس شوند و در اختیار مدیران قرار بگیرد تا الگویی برای نسل‌های امروز و بعدی باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار