هدیه‌ای از جنس تدبیر؛

یک هزار و100 میلیارد ریال برای احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه هزینه شد

1398/08/22 - 09:35 - کد خبر: 6350
ورزشگاه ارومیه

نصر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری، گفت: برای احداث کامل این ورزشگاه بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شد که بخش عمده آن در یک و نیم سال اخیر بوده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، عبدالله چمن‌گلی امروزدر گفت و گویی افزود: تنها در یک و نیم سال اخیر افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث این ورزشگاه توسط دولت تدبیر و امید هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه احداث چنین ورزشگاهی با توجه به قیمت روز مصالح بیش از دو هزار میلیارد ریال هزینه در پی خواهد داشت، اضافه کرد: این ورزشگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر در ۸۰ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است و مسابقات مهم کشوری و بین‌المللی را می‌توان در آن برگزار کرد.

بنا به این گزارش، عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری ارومیه طی سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز شد و اکنون ۱۵ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد.

عملیات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه پس از یک دوره تعطیلی از شهریور سال ۱۳۹۵ دوباره از سر گرفته شد و فردا، پنجشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری می رسد تا یکی از آرزوهای دیرینه ورزش‌دوستان در مرکز آذربایجان‌غربی محقق شود. 

افتتاح بیمارستان بین‌المللی میلاد ارومیه، بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در نقده و شرکت در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه از برنامه‌های دیگر «جهانگیری» در این استان به شمار می‌رود.

اعضای کابینه دولت روحانی از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بارها به این استان مرزی سفر کرده‌اند و همواره در این سفرها گرهی از مشکلات آذربایجان‌غربی گشوده شده‌است.

جهانگیری، رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه است و سفر ایشان به آذربایجان‌غربی که سهم مهمی در تامین آب این حوضه آبریز دارد، هم از لحاظ پیگیری پیشرفت طرح‌های این ستاد و هم تقویت امیدواری مردم منطقه نسبت به احیای نگین آبی آذربایجان مهم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

پژوهشیار