رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

افزایش حقوق اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی

1401/02/31 - 15:48 - کد خبر: 63374
استاد

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما هرگز نگاه دسته دومی به دانشگاه آزاد را نمی‌پذیریم، از افزایش ۵۳ درصدی حقوق اعضای هیأت علمی این دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش نصر، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی عصر امید ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در این ۴۰ سال اتفاقات بسیار مهمی در دانشگاه آزاد رقم خورده است. میلیون‌ها تحصیلکرده و هزاران واحد دانشگاهی دراین دانشگاه است که باید در اعتلای نظام اسلامی به کار گرفته شود. امروزه نسل جوان مطالبه‌گری می‌کند و دانشگاه باید ضمن ارائه شرایط خوب برای تحصیلات برای آینده جوانان نیز فکری بکند.
وی با بیان این‌که ما رویکرد جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم، ادامه داد: اولین چرخش تحولی ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که از آموزش حافظه‌محور به سمت آموزشی برویم که بسترساز دانش بنیان است. در پژوهش‌ها به سمت پژوهش‌های مبتنی بر حل مساله می‌رویم در فرهنگ نیز به یک اجتماع فرهنگی تبدیل می‌شویم که اثرگذار است.
دکتر طهرانچی اضافه کرد: امروزه در کشور خیلی از جوانان وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند جوانانی که در حل مسائل اقتصادی و سیاسی کشور نقش آفرینی می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این‌که در توسعه واحدهای دانشگاهی از توسعه کمی به سمت توسعه هدفمند باید حرکت کنیم خاطر نشان کرد: در مساله اقتصاد نیز قصد داریم از اقتصاد صرفا وابسته به شهریه به اقتصاد مولد حرکت کنیم که حاصل تعالی دانشجویان و قدرت کارآفرینی و ایجاد دانش بنیان است.
دکتر طهرانچی ادامه داد: برای هر استان سند آمایش استانی تهیه کرده‌ایم تا مطابق با زیست بوم هر شهر و نیازهای هر شهر عمل کنیم.
وی عنوان کرد: در ۴۰ سالگی دانشگاه آزاد اسلامی رویداد عصر امید را برگزار می‌کنیم که یک هزار ایده در کنار یک هزار شرکت و در کنار یکهزار صنایع خلاق قرار می‌گیرد تا از پشتیبانی صندوق‌های سرمایه گذاری بهره‌مند شوند.
دکتر طهرانچی افزود: ما در محور توسعه دانشگاه معتقد هستیم که باید دانشگاه سرآمد باشیم که تربیت‌کننده قوه عاقله و گسترش دهنده فضای انقلابی باشد باید ساختاری کارآمد و پایدار باشیم پس در این راستا باید در زمینه منابع انسانی خود فعالیت‌های خوبی داشته باشیم بنابراین در تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد وضعیت حقوق کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته در گذشته اینگونه القا می شد که اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی دسته دوم به حساب می‌آیند و باید با دانشگاه‌های دولتی همسان باشند، ولی هرگز نگاه دسته دومی به دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌پذیریم. به همین دلیل سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تصویب کردیم. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ساختارما در محور توسعه دانشگاه معتقد هستیم که دانشگاه سرآمد باشیم که تربیت‌کننده قوه عاقله و گسترش دهنده فضای انقلابی باشد باید ساختاری کارآمد و پایدار باشیم پس در این راستا باید در زمینه منابع انسانی خود فعالیت‌های خوبی داشته باشیم بنابراین در تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد وضعیت حقوق کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته نظامات استخدامی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای بود که با دانشگاه های دولتی فاصله داشت. به همین دلیل در جلسه امروز هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر افزایش ۱۵ درصدی پایه حقوق و افزایش اقلام پرداختی از جمله حق خواربار و حق مسکن، اصلاح عدد پایه در سنوات اعضای هیأت علمی نیز به تصویب رسید که براساس آن پایه سنوات تا حدود سه برابر افزایش می یابد. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راجع به وضعیت حقوق کارمندان این دانشگاه گفت: در مورد وضعیت حقوق کارمندان افزایش حق جذب و حق خواروبار، مسکن خواهیم داشت تا معیشت این عزیزان نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هیات امنای دانشگاه تاکید کرد که شهرک‌هایی بر مبنای معماری ایرانی و اسلامی داشته باشیم و امیدواریم با رفع موانع و کمک وزارت مسکن همکاری دولت بتوانیم تحولی در این زمینه داشته باشیم.
دکتر طهرانچی در خصوص برگزاری رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این رویداد از هشت تا ۱۱ خردادماه برگزار می‌شود و تمام دانشجویان و جوانان کشور این فرصت را دارند که با شرکت در این رویداد از ایده‌های خود دفاع کرده و ایده‌های خود را ارائه دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: امروزه ایده‌ای ناب است که می‌تواند ۸۵ درصد از یک کسب و کار را شکل دهد امیدوارم این رویداد نقطه عطفی در عمومی سازی فعالیت‌های دانش بنیان باشد. دانشگاه آزاد با داشتن نگاه اجتماعی و این‌که دانشگاهی است که از مردم و برای مردم است، قصد دارد که امکانات را از انحصاری بودن خارج کند تا این فضا برای عموم باز باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار