رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب است

1401/02/30 - 12:37 - کد خبر: 63277
دانش آموزان

نصر: رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مخاطرات آسیب‌های اجتماعی و تربیت تمام ساحتی، خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان مهم‌ترین دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش نصر، سیدعین‌الله تیموری فرد در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره نوجوان سالم اظهار کرد: سند تحول بنیادین اولین جایی است که باید به آن رجوع کرد و برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و رسیدن به حیات طیبه باید تلاش کنیم.
وی افزود: مواردی که در سند تربیت تمام ساحتی آمده عبارت‌ است از تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی ، علمی و فناورانه ، اقتصادی و حرفه ای، زیستی و بدنی و هنری و زیباشناختی؛ و اگر دانش آموز در معرض خطر آسیب های اجتماعی باشد نمی‌توان به هیچ کدام از ۶ ساحت تربیتی دست یافت بنابراین گام ابتدایی پیشگیری و مقابله با این خطر آسیب های اجتماعی است.
تیموری فرد با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از فرهنگیان بر علم نافع همچنین بر آموزش های مهارتی در مدارس و نهادینه شدن در کودکان و نوجوانان تاکید فرمودند.
وی با تاکید بر اینکه در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید سه محور آموزشی، مراقبتی و تروبجی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های آموزشی در این زمینه توانمند سازی همزمان والدین، دانش آموزان و کارکنان است.
تیموری فرد تاکید کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به صورت همه گیر در جامعه فراگیر شود و عموم مردم، دستگاه ها و سازمان های دیگر باید آموزش و پرورش را در این راه یاری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار