دادستان مرکز استان؛

کمیته اقدام مشترک آذربایجان‌شرقی بازار را لحظه‌ای رصد می‌کند

1401/02/27 - 11:36 - کد خبر: 63014
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار این استان، شرایط و تحولات بازار را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در گفت و گویی از برگزاری مرتب و روزانه جلسات کمیته فوق خبر داد و افزود: در نشست های این کمیته آخرین وضعیت خدمات رسانی دستگاه های اجرایی و نظارتی و همچنین نحوه تولید و توزیع کالاهای مختلف به خصوص چهار قلم کالایی که محور مردمی سازی یارانه هاست، مورد رصد و بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: بر همین اساس، مسایل و مشکلات بازار استان به دقت و با حساسیت بیش از پیش رصد شده و تدابیر لازم و مقتضی درباره موضوعات مختلف در سریع ترین زمان ممکن اتخاذ می شود.
محبوب علیلو با اشاره به اینکه تشکیلات قضائی آذربایجان شرقی پیش از مردمی سازی یارانه ها، اقدامات و برنامه ریزی های لازم را انجام داده بود، گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی و قضائی به انجام رسیده تا نهایت تلاش برای مدیریت درست و منطقی بازار به انجام برسد و کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در اسرع وقت تهیه و توزیع شود.
وی با تاکید بر لزوم حساسیت مجموعه دادستانی و دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص مدیریت بازار مصرف، ادامه داد: تشکیلات قضائی به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی استان با تمامی امکانات و ظرفیت های قانونی و نظارتی خود وارد میدان شده و تمامی تلاش خود را برای در دسترس بودن کالاهای موردنیاز مردم به انجام می رساند.
محبوب علیلو یکی از تدابیر مناسب کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی را مربوط به مدیریت نانوائی ها عنوان کرد و افزود: در این ارتباط با اقدامات فوری آرامش نسبی بر نانوائی های استان به خصوص شهر تبریز، حاکم و از میزان صف های طولانی روزهای اول اجرایی شدن مردمی سازی یارانه ها، کاسته شده است و هم اکنون هیچ کمبودی در این حوزه وجود ندارد.
وی برخی کمبودها در توزیع روغن خوراکی در فروشگاه های آذربایجان شرقی در روزهای گذشته را تایید و اضافه کرد: این مشکل در حال حاضر حل شده است و باید همه مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی دست در دست هم دهند تا مشکلات جزئی نیز به تدریح رفع شود.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز با تاکید بر عزم و اراده این مجموعه برای مقابله با هر نوع گران فروشی، کم فروشی، عدم عرضه کالا و احتکار انواع کالا و خدمات، یادآور شد: تخلفات مربوط به این حوزه توسط تعزیرات حکومتی به دقت رصد و رسیدگی می شود و در صورت نیاز دستورات لازم از سوی دادستانی نیز صادر خواهد شد.
محبوب علیلو با بیان اینکه طی روزهای گذشته پرونده های متعددی در زمینه های گران فروشی، کم فروشی و احتکار در آذربایجان شرقی تشکیل شده است، اظهار داشت: چنانچه این پرونده ها به موضوع مهم اخلال در نظم اقتصادی کشور منجر شده باشد، ادقام به تشکیل پرونده در دادسرا خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار