مدیرکل پایگاه انتقال خون استان؛

فرآورده‌های خونی مورد نیاز مناطق زلزله‌زده تامین شده است

1398/08/21 - 14:05 - کد خبر: 6294
فراورده خونی

نصر: مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: خون و فرآورده‌های‌خونی مورد نیاز برای مصدومان مناطق زلزله‌زده استان از همان ساعات ابتدایی تامین شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، وحید مثمر روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: به رغم اینکه با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران میزان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش می یابد اما نیاز خون بیمارستان‌ها در مرکز زلزله‌زده تامین شده است.

وی گفت: برای تامین نیاز خونی بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی و بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند نیازمند اهدای خون به صورت مستمر و همیشگی هستیم.

مثمر با اشاره به اینکه قابلیت نگهداری فرآورده های خونی بسیار محدود است، گفت: پلاکت ۳ روز و گلبول های قرمز ۳۵ روز قابلیت نگهداری دارند به همین دلیل نیاز است اهداکنندگان به صورت دائم و مستمر اقدام کنند تا بتوانیم نیاز مراکز درمانی فعال در استان را در سریعترین زمان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون در آذربایجان شرقی بسیار بالاست و مردم به صورت شایسته استقبال می کنند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت دو و ۱۷ دقیقه و سه ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

این زمین لرزه و حوادث مرتبط با آن هفت فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت که تنها ۳۲ نفر از مصدومان، بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شدند.

انتهای پیام/

پژوهشیار