مدیر کل دفتر فنی وعمرانی سازمان زندان‌های کشور تاکید کرد:

ضرورت انتقال زندان تبریز به خارج از شهر

1401/02/26 - 09:38 - کد خبر: 62890
زندان

نصر: مدیر کل دفتر فنی وعمرانی سازمان زندان‌های کشور بر ضرورت انتقال زندان تبریز به خارج از شهر تاکید کرد و گفت: این موضوع یک وظیفه قانونی و یک مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش نصر، محمدمهدی حاج محمدی شامگاه یک شنبه در جلسه مسئولان سازمان زندان‌های کشور با معاون فنی و عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در تبریز گفت: برابر مقررات و با استفاده از ظرفیت‌های قانون تنظیم بخشی با تغییر کاربری و ایجاد ارزش افزوده اراضی می‌توان منابع مالی مورد نیاز برای ساخت زندان جایگزین و انتقال را فراهم نمود.
وی در ادامه افزود: برابر قانون انتقال زندان‌ها، و آئین نامه اجرایی آن و نیز قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‌ها مقدمات مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز را از مبادی ذیربط را در دستور کار خود قرار داده است و امیدوارم با برنامه ریزی صورت گرفته و اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای همکاری در این اقدام مهم و با حمایت استانداری و پشتیبانی رئیس کل دادگستری استان بزودی شاهد تحولاتی شگرف در این زمینه خواهیم بود.
مشاور رئیس سازمان و مدیر کل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندان‌های کشور در ادامه افزود: انتقال زندان تبریز به خارج از شهر یک وظیفه قانونی و مسئولیت اجتماعی است و مستلزم همکاری شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و جذب سرمایه گذار است.
جواد رحمتی معاون فنی وعمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه خواستار رعایت الزامات قانونی به منظور مولد سازی زندان مرکزی تبریز شد و افزود: با توجه به قدمت و فرسودگی این زندان و هزینه‌های گزاف تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی موجود، باید برنامه ریزی مدونی به منظور ایجاد ارزش افزوده و رفع معارضین تنظیم شود و با همکاری شهرداری تبریز مقدمات ساخت زندان جایگزین و انتقال زندانیان را فراهم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار