اختصاصی نصر|

مرگ یکی از بیماران عفونت چشمی در تبریز!

1401/02/24 - 15:15 - کد خبر: 62775
عفونت چشمی

نصر: « احد بی‌طرفی» یکی از بیماران دچار عفونت چشمی شده بر اثر عمل آب مرواید چشم؛ امروز درگذشت.

به گزارش نصر، این شهروند ۷۰ ساله تبریزی یکی از ۱۰ بیمار دچار عفونت چشمی شده در یکی از کلینیک های تخصصی چشم تبریز بود که بر اثر سهل انگاری در ضدعفونی کردن اتاق عمل دچار عفونت چشمی شده بود و شب گذشته بر اثر گسترش عفونت در بدن و ایست قلبی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز فوت کرد.
وی حدود ۲۰ روز پیش جهت عمل جراحی آب مروارید چشم به یکی از کلینیک های تخصصی چشم تبریز برای عمل ساده آب مروارید چشم مراجعه کرده بود که بر اثر عفونت ناشی از محیط اتاق عمل درگذشت.
این بیمار از جمله ۱۰ نفر بیماری هستند که به دلیل سهل انگاری در محیط اتاق عمل آن کلینیک چشم دچار عفونت شده و شکایت شان را به نظام پزشکی تحویل داده اند.
انتشار خبر این سهل انگاری و واکنش نظام پزشکی به این موضوع حاشیه هایی داشت که امیدواریم دستگاه های نظارتی بدون توجه به نفوذ و‌ جایگاه حقیقی و‌ حقوقی افراد؛ برخوردهای لازم را از عوامل بروز این حادثه دلخراش انجام دهند.
در حال حاضر جنازه این شهروند فوت شده در اختیار پزشکی قانونی قرار دارد تا ضمن بررسی دلایل فوت؛ زمینه بررسی علت عفونت بدن وی را برای پیگیری قضایی موضوع فراهم کنند.
خاطر نشان می سازد؛ حدود ۲۰ روز پیش به دلیل سهل انگاری در ضدعفونی کردن محیط اتاق عمل حدود ۱۰ نفر  از بیماران آن‌ کلینیک دچار عفونت چشمی شده بودند که موقتا تعطیل شده بود ولی در حال حاضر فعالیت دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار