خبر/

شهادت دو تن از اعضای جهاد اسلامی در حملات ارتش صهیونیستی

1398/08/21 - 12:05 - کد خبر: 6273
شهادت، رژیم صهیونیستی

نصر: در حملات ساعات گذشته ارتش صهیونیستی به غزه و حومه دمشق دو تن از اعضای گروه جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیده اند. گروه های فلسطینی نیز در مقابل اعلام کردند که این جنایات را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که خانه "اکرم الجوری" یکی از مقامات ارشد این گروه در اوایل امروز (سه شنبه) در دمشق هدف حمله قرار گرفته است. بر اساس اعلام این گروه، فرزند و محافظ شخصی الجوری در این حملات جان باختند، اما به وی آسیبی نرسید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پیشتر گزارش داده بود که در پی حمله به ساختمانی در نزدیکی سفارت لبنان در "المزه" در پایتخت سوریه دو نفر کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. همچنین دیشب "سانا" اعلام کرد که ارتش سوریه حمله ای در شهر "داریا" در غرب دمشق و نزدیکی المزه را دفع کرده است.

تجاوز به خاک سوریه در حالی اتفاق می افتد که رژیم صهیونیستی در حملاتی به شرق نوار غزه یکی از فرماندهان جهاد اسلامی با نام "بها ابوالعطا" را به شهادت رساندند. در جریان حمله ارتش اسرائیل به خانه ابوالعطا یک تن شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

پس از حملات اسرائیل به غزه، گروه های مقاومت در تلافی ۲۵ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که مراکز فعال این نقاط را به تعطیلی کشاند. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" با اعلام این خبر افزود که کابینه امنیتی رژیم اشغالگر امروز جلسه ای را در این مورد برگزار خواهد کرد.

"زیاد نخاله" دبیر کل جهاد اسلامی در لبنان در واکنش به این حملات گفت که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل از "خطوط قرمز عبور کرده است و ما به سمت جنگ می رویم".

گروه های مقاومت در فلسطین هشدار داده اند که این جنایت اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند و راه فرمانده شهید خود را برای آزای کامل فلسطین ادامه خواهند داد. جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که واکنش آنها رژیم صهیونیستی را شوکه خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی دستور تعطیلی مدارس و برخی مراکز کاری غیر ضروری را در مناطق جنوبی و مرکزی سرزمین های اشغالی صادر کرده و نسبت به حملات هوایی چندین روزه گروه های مقاومت  آماده باش اعلام کرده است.

انتهای پیام/

پژوهشیار