در پنجاه و چهارمین روز از بهار؛ برف بهار را از آذربایجان بیرون کرد

1401/02/23 - 14:28 - کد خبر: 62709
شکوفه، گل بهاری، شکوفه بهاری، گل، بهار

نصر: در پنجاه و چهارمین روز از بهار ۱۴۰۱ زمستان در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان مرند، تبریز و ورزقان و هریس تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است با بارش و نزول نعمت الهی احتمال بروز خسارت به باغات و محصولات کشاورزی هست.

به گزارش نصر، بارش برف در  پنجاه و چهارمین روز از بهار ۱۴۰۱ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده است به‌طوریکه این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.
مردم آذربایجان به ویژه در شهرستان‌های مرند، ورزقان و تبریز  که پنجاه و چهار روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی مناطق این شهرستان‌ها و روستاهای اطراف از جمله مناطق و روستاهای اطراف معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان، لیقوان  و ایسپره خان در شهرستان تبریز، افشرد در شهرستان هریس، قینر در شهرستان مرند و روستاهای اطراف آن زمستان در بهار را لمس کردند.
گزارش فارس حاکی است، بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.
براساس این گزارش، افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.
 
شهرستان اهر رکورددار بارش در آذربایجان‌شرقی
افشین ابراهیمی مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، شاهد رگبار باران و رعد و برق در استان به ویژه نیمه شمالی استان بودیم که بیشترین بارش در 24 ساعت گذشته از شهرستان اهر با ۲۲/۷ میلیمتر گزارش شده است.
وی افزود: بیشترین بارش به ترتیب از شهرستن های اهر، ورزقان،مرند، جلفا، کلیبر، تبریز و سراب گزارش شده که بیش از ۱۰ میلیمتر بارش داشته‌اند.
ابراهیمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق و ورزقان با سه درجه سانتیگراد خنک‌ترین و جلفا با ۱۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر گزارش شده است.
مسوول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی  تصریح کرد: این سامانه بعد از ظهر امروز استان را ترک خواهد کرد و از فردا جوی پایدار در استان حاکم و افزایش دما خواهیم داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار