گزارش نصر از تور رسانه ای پروژه های نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند:

حل مشکل آب شرب سهند/ شهروندان از فرصت نهضت ملی مسکن استفاده کنند

1401/02/23 - 12:20 - کد خبر: 62705
بازدید از شهر سهند

نصر: سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: صنعت مسکن حوزه پیشران است که با فعال شدن آن اشتغال برای هزاران نفر باز خواهد شد، مقطعی که اکنون برای ساخت مسکن وجود دارد جهاد اقتصادی  است. 

به گزارش نصر، "غلامرضا اقبالی" در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به ارائه برنامه های این شرکت در راستای تحقق سیاست های دولت در راستای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: وقتی برگه انصراف شهروندانی که در طرح نهضت مسکن ثبت نام کرده اند را امضا می کنم به دو جهت ناراحت می شوم؛ اولی بابت اینکه متاسفانه ما نتوانستیم پیام دولت را به مردم برسانیم و دوم اینکه شهروندان نتوانستند در این فرصت باز شده ثبت نام کنند. 
وی با اشاره به وضعیت مسکن در کشور، تاکید کرد: باید صف ثبت نام کنندگان ما بیشتر شود نه اینکه صف انصراف دهندگان، این مساکن به مراتب بهتر از مساکن مهر هستند. 
وی توضیح داد: از لحاظ کیفیت، مسائل فنی و تخصصی مسکن های نهضت ملی مزایای زیادی دارند. 
 
 
اقبالی گفت: حسرت آتیه فردی که مسکن ندارد و می‌داند که در این اوضاع مسکن دار شدن در آینده چه شرایطی خواهد داشت سخت و بهتر است از این فرصت استفاده کند. 
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها اضافه کرد: فرصتی که دولت سیزدهم ایجاد کرده است حلقه واسطی بنام رسانه دارد که می‌تواند رفع حسرت شهروندان و ملت را بزداید.
وی افزود: رسانه ها اکنون بعد از ده سال از ساخت مسکن های مهر که آنها را مطالبه می کنند از اکنون مساکن نهضت ملی را مطالبه کنند.  
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به امر اشتغال در کشور تصریح کرد: صنعت مسکن حوزه پیشران است که با فعال شدن آن اشتغال برای هزاران نفر باز خواهد شد. مقطعی که اکنون برای ساخت مسکن وجود دارد جهاد اقتصادی و صنعت مسکن است. 
اقبالی با تاکید بر استفاده از این فرصت گفت: بهتر است شهروندان از این فرصت استفاده کنند تا در آینده مشکلی بابت مسکن نداشته باشند. 
وی خاطرنشان کرد: حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در استان ما و تمرکز آن در شهر جدید سهند است که افتخار آن در این مقطع نصیب ما شده است.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: نیرو های جوان و تازه نفس وارد مجموعه خود کرده ایم و نظارت های فنی خود را از اکنون با جدیت در نظر گرفته ایم تا برای آینده نواقصی نداشته باشیم.
 
 
اقبالی در پایان نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره مشکل آب شرب شهر جدید سهند، گفت: مشکل آب مشکل جهانی است؛ حق آبه های مختلفی مطرح است، آب زرینه رود یکی از حق آبه هایی است که امیدواریم شاهد بهره‌برداری از آن در شهر جدید سهند باشیم. 
وی ادامه داد: موضوع آب در شورای مسکن استان مطرح شده و اکنون به سمت عملیاتی شدن می‌رود و تا زمانی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها حاصل شود مشکل آب رفع و دغدغه از بین خواهد رفت.
وی تاکید کرد: قبل از پایان پروژه ها مشکل آب حل و جشن رفع مشکل آبی را در سهند خواهیم گرفت.
در ادامه این نشست خبرنگاران از پروژه ها بازدید کردند.
 
 
فخر یک و فخر دو فرهنگیان با 30 درصد پیشرفت روبرو است
در این تور رسانه ای ابتدا از پروژه 768 واحدی چشمه بازدید شد. 
نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این بازدید، گفت: 2 هزار واحد زمین از شرکت عمران تحویل گرفته ایم که اکنون پروژه 728 واحدی فخر یک و فخر دو فرهنگیان با 30 درصد پیشرفت روبرو است و امیدواریم تا پایان سال 30 درصد واحد ها تحویل داده شود. 
وی ادامه داد: سعی براین است کسانی که ابتدا واریزی داشته اند مسکن هایشان بصورت پلکانی تحویل داده شود.
وی با اشاره به ساخت دیگر اماکن خدماتی، رفاهی گفت: فعلا در بحث احداث مسکن ملی قرار داریم و طبق برنامه درصدد اجرای پروژه احداث مدرسه و قسمت های تجاری هستیم. 

تحویل پروژه بصورت پلکانی و با اولویت پرداخت 
"کریمی" نماینده شرکت آرمان نصر، گفت: پروژه چشمه تحت پیمانکار آرمان نصر که سهامداران آن خانواده ایثارگران است اجرا می شود. 
وی ادامه داد: هر بلوک با 8 طبقه سازه و 2 طبقه پارکینگ است. 
وی خبر داد: پروژه از فروردین سال 1400 شروع و اکنون با 30 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است، امیدواریم امسال اسکلت سازه تکمیل شود. هر واحد در مساحت های 90، 70 و 80 متری است. 

ساخت مسکن های ایرانی اسلامی در شهر جدید سهند 
اقبالی در جریان این بازدید با اشاره به عزم دولت برای حل موانع موجود بر سر راه نهضت ملی مسکن، گفت: خوشبختانه گره تسهیلاتی این مجموعه در روز های گذشته حل شده است و اکنون بدون مانعی در حال فعالیت هستند، پروژه تعاونی خانه مطبوعات نیز از دیگر مشکلاتی بود که حل شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارگاه های نهضت ملی مسکن در شهر سهند می‌توانند به قطبی برای تمام دانشگاه های کشور در قالب کارگاه های عملی عمرانی تبدیل شود. هدف ما ساخت مسکن های ایرانی-اسلامی در شهر جدید سهند است.
نماینده شرکت آونگ سازه مسکن نیز گفت: پروژه 234 واحدی شقایق، نیلوفر و آذر تحت سازه شرکت آونگ سازه مسکن با 5 بلوک و 8 طبقه سازه ای با مساحت 40538 متر مربع است که متوسط همه پروژه 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کمتر از 15 ماه آینده تکمیل می‌شود. 
"غلامرضا اقبالی" سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند در بازدید از این پروژه گفت: هر پیمانکاری که بخواهد با ما همکاری کند بدون وقفه می‌تواند پروژه خود را آغاز کند. 
وی ادامه داد: امیدواریم این پروژه را بعد از 15 ماه آینده بصورت تکمیل شده آماده بهره برداری کنیم.
 
 
وی با اشاره به اهمیت احداث بیمارستان گفت: سرمایه‌گذاری جدیدی متشکل از پزشکان خیر پیدا کرده ایم و در حال رایزنی هستیم، امیدواریم تا خرداد ماه موضوع ساخت بیمارستان تعیین تکلیف شود. 
وی با اشاره به زمین مورد نظر برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی گفت:  سرمایه‌گذار قبلی با توجه به اینکه دو نوبت از فرصت داده شده را عبور کرده نهایتا خلع ید شده است که باز هم اگر بتواند شرکت کند آماده همکاری هستیم. 
وی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سالجاری بتوانیم بخشی از این مجموعه را برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان تحویل دهیم.

فاز 4 سهند یکی از با کیفیت ترین مناطق سهند
اقبالی با اشاره فاز 4 شهر سهند گفت: یکی از باکیفیت ترین ساختمان های این منطقه فاز 4 سهند است که متاسفانه محروم ترین فاز سهند به حساب می‌آید اما از نگاه ما و بحث های کارشناسی شده بهترین فاز سهند است، از لحاظ خدمات زیربنایی و جغرافیایی و..
وی ادامه داد: مسائلی از جمله فضای سبز و محیط ورزشی و کتابخانه در اینجا وجود دارد که خوشبختانه با تلاش همکاران در برنامه اصلی این شرکت قرار داشته و اقداماتی را انجام داده ایم.
وی تاکید کرد: مسکن های ملی سهند قابل قیاس با دیگر پروژه های شخصی و نهضت ملی مسکن در سایر استان ها نیست و این را می‌توان از نزدیک شاهد شد.

پروژه شمس 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 
نماینده انجمن خیرین مسکن ساز استان گفت: پروژه 399 واحدی شمس باهدف کمک رسانی به متقاضیان معرفی شده از کمیته امداد و سایر ارگان ها خواهد بود که در فاز 4 سهند قرار دارد. 
وی ادامه داد: این پروژه با 26 درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده و با تایید نظام مهندسی و با سازه فلزی و از نظرفنی هیچ مشکلی ندارد.
وی تاکید کرد: برخلاف مسکن مهر این پروژه ها بصورت کامل تکمیل خواهند شد.
 
 
هر 4 روز یک سقف در پروژه مهسان اجرا می شود 
نماینده شرکت آرش آرمه گفت: 324 واحدی مسکن مهسان تحت شرکت آرش آرمه است و در 9 بلوک هر طبقه 6 واحد و هر بلوک دو راه پله جداگانه دارد. 
وی افزود: استثنایی این پروژه در نحوه ساخت است که سقف و دیوار باهم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به نحوه اجرای این پروژه گفت: هر طبقه را به دو نیم ست تقسیم میکنیم که در دو روز اجرا می‌شود، سیستم تاسیسات آن نیز همزمان اجرا می‌شود، این قابلیت را در پروژه مهسان داریم که در 4 روز یک سقف اجرا می‌شود. 
وی اضافه کرد: پروژه را طبق قرارداد در 24 ماه تحویل خواهیم داد و تاکنون نزدیک ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم تحویل ها بصورت موازی و همزمان اتفاق خواهد افتاد.

پروژه بهارستان زیباترین پروژه  مسکن ملی سهند است 
نماینده شرکت تهیه گفت: پروژه 528 واحدی بهارستان تحت پیمانکاری شرکت تهیه یکی از زیباترین پروژه های مسکن ملی در 13 بلوک است. 
وی ادامه داد: شرکت تهیه جز اولین شرکت های اقدام ملی در سطح کشور است. 
وی اضافه کرد: از مشاعات غیرضروری 40 الی 60 واحد اضافه خواهد شد.  هر واحد بصورت متغیر از 65 تا 135 متر مربع است.
گزارش نصر اضافه می کند؛ آنچه در بازدید از پروژه ها بیشتر به چشم می‌خورد متفاوت بودن پروژه ها و مزیت هرکدام از آنها نسبت به یکدیگر و رعایت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در تمام پروژه ها بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار