مدیرکل دفتر مدیریت بحران،

200میلیون ریال برای بازسازی اماکن دامی مناطق زلزله زده پرداخت می‌شود

1398/08/21 - 11:55 - کد خبر: 6270
دام، زلزله

نصر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: برای بازسازی اماکن دامی خسارت دیده از زلزله آذربایجان‌شرقی ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیدمحمد موسوی در بازدید از مناطق زلزله زده بخش ترکمنچای شهرستان میانه در آذربایجان شرقی گفت: به محض وقوع زلزله، وزارت جهاد کشاورزی با بسیج همه ظرفیت های خود در استان  با خروج احشام زنده از زیرآوار، دفن بهداشتی دام های سبک و سنگین تلف شده، ایجاد اماکن دامی موقت، تامین نهاده های دامی مورد نیاز و ارزیابی میدانی خسارت وارده بر بخش کشاورزی، پیشنهادات قابل طرح و تصویب در هئیت وزیران را به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه ارایه کرد.

وی اعلام کرد: هیات وزیران در جلسه یکشنبه گذشته برای بازسازی اماکن دامی خسارت دیده ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی را تصویب کرد.

در زلزله ۱۷ آبان با قدرت ۵.۹ ریشتر (امواج درونی زمین) در این استان ۱۵۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شد و بیش از ۵۰۰ واحد دامداری هم از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دید .

انتهای پیام/

پژوهشیار