خبر/

اردن برنامه حمله به سفارت آمریکا و اسرائیل را ناکام گذاشت

1398/08/21 - 11:49 - کد خبر: 6269
اردن، آمریکا، اسرائیل

نصر: روزنامه الرای اردن امروز، سه‌شنبه نوشت، سازمان اطلاعات اردن اخیرا توطئه حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و اسرائیلی و نیز نیروهای آمریکایی مستقر در یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور را ناکام گذاشت.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سازمان اطلاعات این کشور اخیر طرح دو فرد مظنون به افراط‌گرایی را برای انجام حملاتی به دیپلمات‌های آمریکایی و اسرائیلی و نیز نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی واقع در جنوب این کشور را ناکام گذاشت.

طبق نوشته این روزنامه، این دو مظنون قصد داشتند حمله به اهداف خود را با اسلحه یا چاقو و زیر گرفتن به واسطه خودرو انجام دهند.

دادگاه امنیت کشور اردن ویژه رسیدگی به جرایم تروریستی یکشنبه محاکمه این دو متهم را براساس ادله دادستانی آغاز کرد، در جلسه اولیه محاکمه این دو متهم، آنها اظهار بی‌گناهی کردند، لذا دادگاه درخواست حضور شاهدان دادستانی در این پرونده را مطرح کرده است.

براساس لیست اتهام، متهم ردیف اول و دوم ۴۰ و ۳۰ ساله و با هم دوست هستند. آنها طی سال ۲۰۱۵ این دو متهم اخبار و بیانیه‌های داعش را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام دنبال و پیگیری کردند تا اینکه با متقاعد شدن به افکار این گروه اقدام به ترویج عقاید داعش کردند. آن دو معتقد به ترویج احکام اسلام از سوی داعش هستند و به نوعی برای داعش نقش تبلیغاتچی را ایفا می‌کرده‌اند.

متهمان در یکی از جلسات در سال گذشته میلادی تصمیم به انجام حملات تروریستی علیه سفارت آمریکا و اسرائیل در اردن و نیز حمله به نیروهای نظامی آمریکا در یکی از پایگاه‌های نظامی در منطقه الجفر می‌گیرند.

در سایه این طرح و نقشه که در لیست اتهام آنها ذکر شده متهمان بعد از تامین منابع مالی لازم وسایل مورد نیاز را تهیه کرده و اقدام به خرید سلاح، قمه و خودروها برای زیر گرفتن می‌کنند.

برای فراهم سازی مقدمات انجام توطئه، متهم ردیف دوم اقدام به وارسی و ارزیابی چند باره سفارت آمریکا و اسرائیل می‌کند اما این دو بدون عملی کردن طرح و نقشه خود بازداشت می‌شوند.

انتهای پیام/

پژوهشیار