سردار کمالی تاکید کرد:

آموزش فنی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گسترش می‌یابد

1401/02/22 - 12:06 - کد خبر: 62674
عکس

نصر: رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه حین انجام خدمت سربازی یکی از این برنامه‌های مهم ستاد کل نیروهای مسلح است که امسال در پنجمین سال اجرای آن قرار داریم و بر گسترش آن در سطح همه پرسنل وظیفه تاکید داریم.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ دوم موسی کمالی در نشست با فرماندهان ارشد یگان های نظامی مستقر آذربایجان شرقی که در ستاد فرماندهی لشکر ٢١ حمزه سیدالشهدا آذربایجان برگزار شد، بر ضرورت اهمیت بخشی به نظام وظیفه عمومی و مهارت آموزی پرسنل وظیفه در حین خدمت تاکید کرد و افزود: دفاع در کشور ما یک دفاع عمومی است و بخش بزرگی از نیروهای مسلح ما از طریق نظام وظیفه عمومی تامین می‌شود و این مدل آزمایش خود را بارها و بارها بخصوص در برهه جنگ تحمیلی پس داده است.
وی افزود: یک سوم شهدای جنگ تحمیلی را سربازان وظیفه ما تشکیل دادند و ما بر روح همه این شهدا درود می‌فرستیم.
کمالی در ادامه به چالش کشیده شدن نظام وظیفه عمومی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای که درک درستی از مسایل نظامی و امنیتی منطقه و کشور ندارند، سعی می‌کنند مقبولیت نظام وظیفه عمومی را زیر سوال ببرند، در حالی که کوچکترین اطلاعاتی از مسایل نظامی و دفاعی ندارند و صرفاً این مسئله را به عنوان یک چالش اجتماعی مطرح می‌کنند.


 
وی ادامه داد: در حالی این افراد ناآگاه نظام وظیفه عمومی را به بهانه هایی مانند کاهش ازدواج و مشکلات اشتغال به چالش می‌کشند که پیرترین کشورهای جهان سال‌هاست که نظام وظیفه عمومی را کنار گذاشته اند، اما جمعیت شان پیرتر شده است. این مسایل که در فضای مجازی مطرح می‌شود، بیشتر بهانه تراشی از سر ناآگاهی است و درست نیست.
رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شما عربستان سعودی را ببینید که پس از آنکه سال‌ها نظام وظیفه عمومی را کنار گذاشته بود، پس از درگیری و ناکامی در جنگ یمن خدمت سربازی را اجباری کرده و حتی در نظر دارد خدمت در نیروهای مسلح این کشور را برای خانم ها هم اجباری کند.
سردار کمالی افزود: وضعیت اوکراین و روسیه هم پس از تقابل نظامی مثال خوبی در این زمینه است که افراد تا ۶٠ سال به خدمت در ارتش فراخوانده شدند.
وی بر افزایش تلاش ها برای بهبود وضعیت معیشتی و آموزشی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تاکید کرد و اظهار داشت: ما هم این وضعیت معیشتی و حرفه‌ای موجود را قبول نداریم و حتماً این وضعیت باید بهبود پیدا کند و ما از همه ظرفیت ها برای ارتقای این وضعیت استفاده می‌کنیم.
سردار کمالی گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه حین انجام خدمت سربازی یکی از این برنامه‌های مهم است که امسال در پنجمین سال اجرای آن قرار داریم و بر گسترش آن در سطح همه پرسنل وظیفه تاکید داریم.
وی در پایان تاکید کرد: ما مهارت افزایی پرسنل وظیفه را جزو وظایف اصلی خودمان می‌دانیم و این طرح را با قدرت و کیفیت بیشتری اجرا خواهیم کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار