در نورسلطان؛

ظریف با رهبر قزاقستان دیدار کرد

1398/08/21 - 11:38 - کد خبر: 6264
ظریف، رهبر قزاقستان

نصر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با نورسلطان نظربایف رهبر قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در قزاقستان حضور دارد، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با «نورسلطان نظربایف» رهبر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و جهانی محورهای اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف از دیروز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سالیانه «کلوپ آستانه» و دیدار با مقامات قزاقستان به این کشور سفر کرده است.

وی عصر دیروز در دانشگاه اوراسیا شهر نورسلطان (آستانه) حضور یافت و ضمن بازدید از موزه این دانشگاه دفتر یادبود آن را امضاء و سپس در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با موضوع «پارادایم‌ها و گفتمان‌های نوین در جهان معاصر» سخنرانی کرد و در مراسمی عنوان «پروفسور افتخاری» دانشگاه اوراسیای قزاقستان وزیر امور خارجه اعطاء شد.

ظریف شامگاه دیروز هم با «مختار تیلوبردی» وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان در یک شام کاری شرکت و درخصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه از جمله کمیسیون مشترک دو کشور، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در چارچوب خزر، همکاری‌های بندری و حمل و نقل هوایی، همکاری‌های کنسولی، نشست آتی کشورهای عضو روند آستانه و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه  امروز هم به عنوان سخنران ویژه افتتاحیه کلوپ آستانه با موضوع «بایسته‌های یک منطقه امن و با ثبات» شرکت و سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

پژوهشیار