معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بدهی ۲۰ هزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

1401/02/21 - 15:15 - کد خبر: 62625
عکس

نصر: معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: انسان سالم محور توسعه پایدار است و سلامتی و امنیت بزرگترین نعمت ها و مولفه بزرگ اجتماعی هستند.

به گزارش نصر، علی جنتی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت با اشاره به نقش معاونت بهداشت در در کنترل بیماری کرونا، گفت: این معاونت نقش مدیریتی و کلیدی داشت و اگر غربالگری و واکسیناسون به خوبی انجام نمی شد  موفق نمی شدیم. 
وی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است، افزود: سلامتی و امنیت بزرگترین نعمت ها و مولفه بزرگ اجتماعی هستند به همین دلیل هزینه در حوزه بهداشت و سلامت نوعی سرمایه گذاری است. 
وی با اشاره به نقش معاونت بهداشت در حوزه های آموزش و پژوهش، همراه با دانشگاه، ادامه داد: بهداشت با هدف غربالگری و تشخیص به هنگام بیماری ها بسیار مهم است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص میزان مطالبات و بدهی این دانشگاه، گفت: میزان مطالبه این دانشگاه از بیمه رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است که قطعاً جدیت در پرداخت می‌تواند به ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به همراه داشته باشد. 
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به بهترین شکل به شهروندان، از وظایف اصلی این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: بخشی از مشکلات دانشگاه در تامین تجهیزات بخاطر شرایط بحرانو اقتصادی است، شیوع بیماری کرونا هزینه های پیش بینی نشده برای ارگان های درمانی همراه داشت. 
وی افزود: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز درمان کرونا، افزایش مصرف اکسیژن و داروهای متفاوت، ۴ مرحله واکسیناسیون و تامین نیروی انسانی  مضاف برای کادر درمان هزینه هایی بود که شیوع کرونا به همراه داشت. 
جنتی با اشاره به اینکه وضعیت مالی دانشگاه قابل تعریف نیست،ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیش از یک هزار میلیارد بدهی دارد که منبع مشخص ندارد. 
وی اضافه کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که شامل، ۷۰۰  میلیارد تومان بدهی به شرکت های دارویی، ۱۲۰ میلیارد تومان از بابت احداث خوابگاه تلاش به پیمانکار پروژه و بقیه بدهی های پرسنلی و پروژه ای هستند. 
وی ادعاهایی را که در خصوص تحویل دانشگاه با تراز مثبت بود را نقض کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال هاست که بدهی دارد. 

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقش نظارتی بر دفع پسماندهای بیمارستانی دارد 
این گزارش می افزاید، حسین حقائی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نشست خبری با اشاره به نقش تاثیرات اقلیمی و مسائل محیط زیست بر سلامت انسان و شعار این هفته با عنوان "سلامت ما، سلامت سیاره ما"، گفت: برنامه ریزی برای مدیریت پسماندهای بیمارستانی و توجه به بهداشت عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقش نظارتی بر دفع این پسماندها دارد، افزود: متولی اصلی این پروسه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز است و تشخیص مکان دفن زباله نیز بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست استان است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روش های مختلفی برای مدیریت پسماند داریم، که دفن زباله یکی از این راهکارها است، اما به دنبال روش های دیگر برای کاهش دفن نیز هستیم. 
وی به نحوه اصولی دفن پسماندها در تبریز اشاره کرد و گفت: در شهرستان های دیگر مشکلاتی داریم که در پی حل آنهاهستیم.
وی تفکیک پسماند در مبدا تولید را بسیار مهم دانست و افزود: سرانه تولید پسماند در سال ۲۴۰ گرم و در روز ۸ گرم می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار