رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي:

پژوهش‌ها مباحث اساسی اقتصاد را پوشش دهد و منتهی‌ به خروجی شود

1401/02/21 - 12:45 - کد خبر: 62604
محمد فرشکاران

نصر: رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي گفت: تدوين، اجرا و نظارت بر پژوهش ها باید مباحث اساسی توسعه استان را پوشش دهد و منتهی به خروجی مشخص شود. 

به گزارش نصر، محمد فرشکاران صبح امروز در دومین جلسه کارگروه آپفن استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در شرایط فعلی انجام پژوهش ها و ارائه طریق باید با تعریف درست متغیرها در جهت گشودن گره‌های استان و تهییج علمی و آموزشی استان اتفاق افتد.
وی افزود: با توجه به توان یک درصد اعتبارات پژوهشيِ دستگاه‌های اجرایی، اولویت اصلی و اساسی پژوهشي باید پروژه‌های تاثیرگذار داخل استان و پس از آن مباحث کلان کشور باشد.
فرشکاران تصریح کرد: متغیرهایی که برای پژوهش انتخاب می شود باید در سمت و سوی تفکر غالب رشد هشت درصدی استان باشد که استراتژی حین عملیات در این عرصه صحیح است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي ادامه داد: بحث مدیریت مالی در استان اساسی بوده و دستگاه‌های اجرایی موثر در اقتصاد، دیدگاه های مدیریت مالی مشخصی ندارند؛ بر این اساس انتظار داریم پروژه های تحقیقاتی گره‌های مدیریتی استان را با استفاده از توان بخش خصوصی باز کنند.
وی خاطرنشان ساخت: صرف تولید پایان نامه ها و کتابچه های پژوهش کافی نیست؛ بلکه پروژه های تحقیقاتی باید به مفهوم عملیاتی وارد عرصه شوند و نکته اشتراکی بین بخش خصوصی و عمومی ایجاد کنند.
فرشکاران ابراز داشت: علاوه بر دستگاه های اجرایی استانی، دستگاه های ملی پژوهش محور دارای اعتبار و برنامه پژوهش های کاربردی هستند که باید از توان و ظرفیت این اعتبارات به موثرترین شیوه بهره برند و در جذب اعتبارات پروژه های ملی نیز نهایت تلاش و پیگیری خود را به کار گیرند.
این مسوول یادآور شد: لحاظ دیدگاه و تفکر توسعه ای استان در پروژه های تحقیقاتی و تجدید نظر و رویه در مدل های کاری گذشته که حالت روندی دارد، بسیار ضروری است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان‌شرقي در پایان خاطرنشان ساخت: لازم است همسویی و آشتی بین الگوی مصرف و سطح عمومی قیمت ها در کارهای علمی بویژه در حوزه اقتصاد و مدیریت نمود داشته باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار